۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۷۱۴۷۰۲
از سوی مدیر حوزه علمیه مازندران مطرح شد؛

انتقاد از بی توجهی صدا و سیما نسبت به برنامه های حوزه علمیه مازندران

انتقاد از بی توجهی صدا و سیما نسبت به برنامه های حوزه علمیه مازندران
مازندران - حجت الاسلام فلاح گفت: حوزه علمیه به عنوان یک نهاد اثرگذار حتی هفته ای نیم ساعت هم در صدا و سیمای استان وقت برای ارائه برنامه ها و معرفی خود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام جواد فلاح، مدیر حوزه علمیه مازندران در نشست ائمه جمعه و معاونین تبلیغ شهرهای ساحلی استان از موازی کاری در برنامه های فرهنگی انتقاد کرد و گفت: متأسفانه در حال حاضر بیش از ده نهاد فرهنگی از بودجه های فرهنگی استفاده می کنند که شاهد موازی کاری در این بخش هستیم.

وی با بیان این که کوله بار اصلی فعالیت های دینی و فرهنگی بر دوش حوزه های علمیه است، افزود: اما علیرغم همه مسؤولیت ها و وظایف سنگینی که بر عهده این نهاد علمی، دینی و فرهنگی کشور است، از کمترین اعتبارات در حوزه فرهنگی برخوردار هستیم.

حجت الاسلام فلاح در ادامه سخنان خود به مسأله سواحل اشاره کرد و با بیان این که باید ساحل سالم و در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: همه نهادها باید در تحقق این امر تلاش کنند و موازی کاری اجتناب شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که تنها آزاد سازی سواحل کافی نیست، تصریح کرد: مهم ترین اصل در این قسمت، مدیریت سواحل است که باید به دست نهادهای فرهنگی و دینی سپرده شود.

وی با تأکید براین که حوزه علمیه ظرفیتی عظیم در عرصه فرهنگی و تبلیغی در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: همه مجموعه های فرهنگی کشور باید با این نهاد اثرگذار خود را هماهنگ کنند تا شاهد اثربخشی برنامه های فرهنگی در کشور باشیم.

حجت الاسلام فلاح از فعالیت جهادی هزار و 300 مبلغ دینی خواهر و برادر در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: این مبلغان دینی بدون هیچ چشم داشت مادی وتنها بر اساس تکلیف و مسؤولیت خود در حال انجام فعالیت های تبلیغی هستند.

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود کم توجهی صدا و سیمای استان در معرفی فعالیت ها و برنامه های حوزه علمیه انتقاد کرد و گفت: حدود 190 برادر و خواهر طلبه در ایام اوج کرونا وظیفه خطیر تغسیل و تدفین فوتی های کرونایی را در استان بر عهده داشتند؛ اما متأسفانه این خدمات و تلاش ها به هیچ عنوان در صدا و سیما منعکس نشد.

وی با بیان این که حوزه علمیه به عنوان یک نهاد اثرگذار در نظام اسلامی حتی هفته ای نیم ساعت هم در صدا و سیمای استان وقت برای ارائه برنامه ها و معرفی خود ندارد، بیان داشت: برنامه های مذهبی مربوط به حوزه علمیه است و باید این نهاد مهم و انقلابی و فعالیت های آن بیشتر از سوی صدا و سیما به جامعه معرفی شود.

حجت الاسلام فلاح با بیان این که حوزه دارای برنامه های متنوع علمی و فرهنگی است، افزود: در حال حاضر معرفی مشاهیر حوزه علمیه استان و همچنین طرح تحولی حوزه در مازندران آغاز شده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت انجام آموزش های لازم برای جذاب سازی برنامه های ارائه شده از مبلغان و همچنین تقویت سواد رسانه ای این قشر اثرگذار تأکید کرد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات