۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۷۱۴۸۶۹
نماینده ولی فقیه در مازندران:

تاریخ سازی بر محور امامت از وظایف امروز روحانیت است

تاریخ سازی بر محور امامت از وظایف امروز روحانیت است
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران، تاریخ سازی بر محور امامت را یکی از مهم ترین وظایف امروز روحانیت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در هم اندیشی روحانیان با اشاره به این که پیام غدیر مسأله امامت علی(ع) بوده بوده و بحث محبت مطرح نیست، گفت: در حد محبت تعریف کردن مقصود پیامبر گرامی اسلام در روز عید غدیر تحریف تاریخ امامت است.

وی با بیان اینکه مقصود پیامبر گرامی اسلام در روز عید غدیر خلافت، وصایت، امامت و پیشتوایی علی(ع) بوده است، افزود: علمای ما در بحث امامت از منظر کلامی و اعتقادی مباحث مهمی را مطرح کردند و هم اصل واقعه غدیر و هم این که غدیر برای توصیه امامت و جریان امامت بوده را مورد توجه قرار دادند.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه تاریخ اسلام متأسفانه بر مبنای امامت شکل نگرفته است، تصریح کرد: حکمرانی بعد از پیامبر گرامی اسلام بر مبنای امامت اتفاق نیفتاده و امامت منزوی شده و در حاشیه قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان اینکه حکمرانی بر مبنایی غیر از مبنای امامت شکل گرفته است، ادامه داد: چون حکمرانی بر مبنای امامت نبود بر دل ها نیز جای نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب هایی که در تاریخ اسلام به وجود آمده بر محور امامت شکل نگرفته جز انقلاب و نهضت امام حسین(ع) که با اصل امامت و ولایت بوده است، تصریح کرد: از نگاه تاریخی، جریان حکومت و حکمرانی، جریان فتوحات اسلامی و نهضت ها و انقلاب ها کاملاً بر محور امامت نبوده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی بر محور امامت راستین و مشروع شکل گرفته است، بیان داشت: امامت و ولایت این انقلاب را شکل داده است و باید تابع ولایت و رهبری باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی باید تمدن ساز باشد، افزود: آن چیزی که دشمنان از آن هراس دارند همین است که انقلاب اسلامی در حال پایه گذاری یک تمدن عظیم اسلامی است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه این انقلاب یک رنسانس اسلامی و یک به خود برگشتن اسلامی و بیداری اسلامی را به وجود آورده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی موجب خود آگاهی اسلامی، خود اعتمادی و خود باوری شده است.

وی با اشاره به اینکه تمدنی که در آینده در حوزه اسلام و با پیشرفت انقلاب اسلامی به وجود خواهد آمد آن تمدن بر محور امامت راستین است، بیان داشت: باید بر محور امامت تاریخ آینده را بسازیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه تاریخ سازی بر محور امامت بزرگترین وظیفه روحانیت است، ادامه داد: انقلابی بودن برای ما یک معروفی است که بزرگترین معروف است چون ولایت بزرگترین نعمت خدا است.

امام جمعه ساری با بیان این که امروز یکی از وظایف مهم روحانیت انقلابی بودن و ترویج جریان انقلابی است، افزود: مقاومت اسلامی بدون ذره ای تردید و امیدوارانه به پیش می رود./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات