۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۷۱۴۸۹۶
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

اخلاق و رفتار مبلغ می‌تواند جامعه را تغییر دهد

اخلاق و رفتار مبلغ می‌تواند جامعه را تغییر دهد
خوزستان - حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به نقش مبلغان در ایجاد تحول در جامعه، گفت: اخلاق و رفتار مبلغ می‌تواند جامعه را تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در جمع مؤمنان اظهار کرد: انسان زمانی که می‌خواهد در زمینی به کار زراعت مشغول شود در ابتدا باید گودال‌ها، موانع، خار و خاشک‌ها را از آن دور کند در حقیقت تا زمانی که انسان طاغوت درون و بیرون را از وجود خود پاک نکند، حکومت خداوند متعال بر قلب او از محالات است.

امام جمعه اهواز با اشاره به فرآیند انقلاب اسلامی عنوان کرد: در انقلاب اسلامی فرآیندی از بیرون اتفاق افتاد و ما طاغوت بیرون از خود (شاهان متعدد) از کشور خود بیرون کردیم اما متأسفانه در محله بعدی (طاغوت درون) با مطلوب فاصله بسیاری داریم.

وی با اشاره به سیر سلوک الی الله بیان کرد: بزرگان اهل معرفت 4 اصل را فراروی انسان قرار می‌دهند اما معتقدند که عمده بر اساس اولویت نکته نخست است، همه علما و بزرگان ما که توانستند خود را به جایی برسانند حتی آن دسته‌ای که در حوزه علمیه وارد درس، بحث و مباحثه نشدند اما خداوند متعال لطف خود را شامل حال آن‌ها کرد در همین گام نخست بوده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: بزرگان ما در صدر اسلام فعالیت‌های چشمگیری داشته‌اند که امروز اسلام به دست ما رسید، 23 سال در زمان اسلام دشمنان مسلمانان را هدف قرار داده بودند پس از آن 3 سال تحریم اقتصادی به‌گونه ای که یک خرما را 7 نفر می‌مکیدند تا در دهان آخرین نفر آب می‌شد اما سخت‌ترین دوران را اهل بیت عصمت و طهارت گذراندند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص زندگی اشرافی مسئولان ادامه داد: مسئولان نباید زندگی اشرافی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اخلاق و رفتار مبلغ می‌تواند جامعه را تغییر دهد، تصریح کرد: در همه این 23 سال اگر پیامبر توانست فعالیت‌های ارزنده‌ای را داشته باشد به دلیل همین اخلاق و رفتار است.

امام جمعه اهواز در پایان با تأکید بر رعایت تقوای الهی ابراز داشت: جایگاهی که امروز روحانیت پیدا کرده است در هیچ کدام از اعصار وجود نداشت./٩۴۵۴/

ارسال نظرات