۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۷۱۴۹۷۰

سفر بایدن به تل آویو و بعد از آن به عربستان نتایج دلخواه را نداشت

سفر بایدن به تل آویو و بعد از آن به عربستان نتایج دلخواه را نداشت
به اعتقاد کارشناسان اسرائیلی سفر بایدن به منطقه به ویژه سفرش به عربستان سعودی نتوانست نتایج دلخواه اسرائیل را به همراه آورد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت احارانوت در مقاله‌ای که ساعاتی پیش در خروجی پایگاه اطلاعات رسانی این شبکه منتشر شد، تحت عنوان ،کجا بایدن شکست خورد، آورده است در آمریکا روز به روز چاقوهای بیشتری برای سر بریدن جو بایدن آماده شده و شمار منتقدینش چند برابر می‌گردند.

تسفی شیمولوویچ در این مقاله تاکید دارد، محبوبیت جو بایدن به دلیل دست دادن با بنیامین نتانیاهو و توافق با (محمد بن سلمان) رهبر فاسد سعودی به قهقرا رفته است، این در حالی است که تردیدهایش در بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران هم بر شتاب کاهش محبوبیتش افزوده است.

در ادامه این یادداشت آمده است، هیچ کس در آمریکا توجهی به سفر بایدن به اسرائیل ندارد، مردم آمریکا سرگرم مسایل داخلی خود هستند، مشکلاتی همچون تورم، گرانی، سقط جنین و دموکراسی مهم‌‌ترین دغدغه‌های جامعه آمریکا محسوب می‌شوند.

در بخش دیگری‌ای از این یادداشت تاکید شده است: کاهش محبوبیت بایدن در نظر سنجی‌ها کاملا شاخص و عمیق است، تقریبا او در حال حاضر دیگر احترامی ندارد و حتی هوادارانش در حزب دموکرات هم به تدریج در حال رویگردانی از وی هستند.

به نوشته این تحلیل‌گر اسرائیلی، دموکرات‌های مسن همچون جو بایدن، محبت خاصی برای نوعی از چهره اسرائیل در دل دارند، چهره‌ای که اصولا دیگر خبری از آن در جهان واقعیت نیست، زیرا دیگر اسرائیل آن قربانی که قبلا تجسم می‌شد، نیست.

علاوه بر آن اسرائیل دیگر آن دموکراسی لاکچری هم محسوب نمی‌شود.

از سوی دیگر روزنامه اقتصادی گلوبس هم در گزارشی در این رابطه تاکید کرد گرچه سفر جو بایدن به عربستان سعودی پیام‌های خوبی در پی داشت اما این پیام‌ها هم جزئی (ناچیز) بودند.

در این گزارش تاکید شده است، باید تلاش کرد تا در سفر خود به عربستان سعودی اقداماتی را انجام دهد که منجر به کاهش قیمت سوخت در آمریکا آن هم پیش از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در نوامبر آینده شود، اما در این کار موفقیت چندانی نداشت، سعودی‌ها قول افزایش ظرفیت تولید نفت تا 13 میلیون بشکه را دادند اما این گام ضرورتا نمی‌تواند تاثیر مستقیم خود را بر تولید داشته باشد، تولیدی که خود تاثیر زیادی بر قیمت‌ها در سطح جهان دارد.

به اعتقاد نویسنده این گزارش، قول سعودی‌ها که در حال حاضر روزانه 10.55 میلیون بشکه نفت تولید می‌کنند، به افزایش ظرفیت تولید تا 13 میلیون بشکه به معنای تولید بالفعل و افزایش فوری تولید نفت تا این رقم نیست.

این رسانه عبری زبان اقتصادی در ادامه تاکید دارد، علاوه بر ظرفیت و توان تولید عربستان، نگرانی ریاض از واکنش مسکو هم در این تصمیم به شکل قابل توجهی دخیل است زیرا به هر شکل محمد بن سلمان نمی‌خواهد روس‌ها را از خود برنجاند.

انتهای پیام/*

ارسال نظرات