۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۷۱۵۰۰۵
مدیر حوزه هنری استان قم عنوان کرد؛

استفاده از ظرفیت طلاب در شاخه‌های مختلف هنری استان قم

استفاده از ظرفیت طلاب در شاخه‌های مختلف هنری استان قم
روزبهانی بر لزوم استفاده از ظرفیت عظیم طلاب در شاخه‌های مختلف هنری تاکید کرد و گفت: برخی از چهره‌های شاخص هنر استان از طلاب حوزه علمیه هستند.

محمد علی روزبهانی مدیر حوزه هنری استان قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به فعالیت های مجموعه حوزه هنری استان قم در سال جاری گفت: سال گذشته را باید به دو نیمه اوج کرونایی و پس از آن تقسیم کرد که در نیمه اول سال به دلیل همه گیری این بیماری فعالیت های جمعی ما تحت تاثیر کرونا قرار داشت و بیشتر فعالیت ها به سمت مجازی سوق پیدا کرده بود.

وی افزود: با فروکش کردن بیماری کرونا و مجوز اجتماعات که داده شد، سه برنامه در قم با مشارکت شهروندان برگزار کردیم، همچنین برنامه مهر و ماه، نشست بررسی راهکارهای فرهنگی میان ایران و افغانستان در دوران پسا سلطه طالبان با حضور شرکنندگانی از افغانستان و ایران، تأسیس دو باشگاه فیلم کوتاه حوزه هنری و فیلم مستند از جمله فعالیت حوزه هنری استان قم است.

مدیر حوزه هنری استان قم با اشاره به اینکه دو فیلم کوتاه و پنج فیلم مستند در دست تولید داریم، ابراز کرد: در حوزه هنرهای تجسمی بجز نمایشگاه های عمومی، برخی از آموزشگاه ها از جمله کارگاه نقاشی خط فاطمی را برگزار کرده ایم.

روزبهانی با تاکید بر حضور موفق، حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی در کنگره سرداران شهید استان قم، اظهار کرد: از شش جایزه این کنگره و جشنواره هنری، چهار جایزه به بچه های تئاتر حوزه هنری رسید که سه نمایش با محتوای زندگی سردار حاج قاسم سلیمانی تولید و در آنجا به نمایش گذاشته شد.

وی با بیان اینکه در حوزه داستان یکشنبه های داستانی را آغاز کرده ایم، تصریح کرد: این برنامه در سال گذشته با 15 برنامه با تدریس مهدی کفاش برگزار شد و ادامه آن با تدریس مهدی مدبر در حال برگزاری است.

مدیر حوزه هنری استان قم با اشاره به حمایت از استعدادهای هنری حوزوی خاطرنشان کرد: رسالت حوزه هنری استان قم بعد پررنگی در ارتباط با روحانیت و به منصه ظهور آوردن پتانسیل حوزه علمیه و طلاب است.

روزبهانی با بیان اینکه ظرفیت طلاب سال ها در ادوار مختلف هنری مغفول مانده بود، تصریح کرد: تعداد زیادی از شهروندان قم طلاب و خانواده های طلاب هستند، لذا باید از این ظرفیت عظیم آنها در ادوار مختلف هنری بهره برد که ما در گام اول از لجنه های مختلف هنری طلاب در حیطه آموزش و کارسپاری حمایت هایی کرده ایم.

وی با بیان اینکه برخی از چهره های شاخص هنری استان از طلاب حوزه علمیه هستند، اظهار کرد: یکی از بهترین فیلمسازان کوتاه استان آقای میرغیاثی و میرتاج الدینی رئیس باشگاه مستند استان قم از چهره های حوزوی هستند.

ارسال نظرات