۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۷۱۵۰۷۸
مسؤول مائده غدیر کاشان خبر داد؛

توزیع ۱۲ هزار پرس غذای گرم و میوه و شیرینی بین نیازمندان کاشان

توزیع ۱۲ هزار پرس غذای گرم و میوه و شیرینی بین نیازمندان کاشان
اصفهان - طالبیان گفت: به مناسبت عید سعید غدیر در طرح اطعام غدیر ۱۲ هزار پرس غذای گرم «چلوکباب» به همراه نوشیدنی و میوه و شیرینی بسته بندی و بین نیازمندان کاشان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، محمود طالبیان امروز صبح امروز در حاشیه توزیع اطعام غدیر در کاشان در گفتگو با خبرنگاران با تبریک عید سعید غدیر، گفت: اطعام غدیر از ۳۰۰ نفر در سال ۹۱ به ۱۲ هزار نفر در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

وی افزود: در اطعام ۱۲ هزار نفری کاشان از خانواده ۸ نفره تا نیازمندان تحت پوشش ۵۰ خیریه در شهرستان کاشان اطعام می‌شوند.

طالبیان با اشاره به اینکه برای تهیه ۱۲ هزار پرس چلوکباب، بیش از یک و نیم تن برنج طبخ شده است، افزود: ۱۰ میلیارد ریال برای این تعداد پرس غذای گرم، نوشیدنی، میوه و شیرینی از سوی خیرین این شهرستان هزینه شده است.

به گفته وی حدود یک دهه است بحث اطعام غدیر را از یک دیگ کوچک قرمه سبزی آغاز و امروز به ۱۲ هزار پرس غذای گرم «چلوکباب» به همراه نوشیدنی و میوه و شیرینی رسیده است.

مسؤول مائده غدیرکاشان با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ خیر کاشانی برای تهیه ۱۲ هزار پرس غذای گرم، نوشیدنی، میوه و شیرینی از ۲ هزار تومان تا یکصد میلیون تومان کمک کردند، افزود: امسال برای اطعام غدیر بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گفته وی خیرین کاشانی علاوه بر کمک‌های نقدی با کمک‌های غیر نقدی خود، گوسفند قربانی، تهیه برنج و نیروی انسانی درطرح اطعام غدیر کاشان مشارکت دارند.

طالبیان اطعام غدیر را که بر مبنای محبت امیرالمومنین است، سال به سال در توسعه و گسترش دانست و ابرازامیدواری کرد به زودی شاهد جهانی شدن اطعام غدیرباشیم.

وی با بیان اینکه مشارکت در طرح اطعام غدیر تنها تشکل مردمی در تاریخ بشریت است که هم کمک کننده و هم کمک گیرنده خوشحال هستند، گفت: اگر همه مردم در حول محبت امیرمومنان (ع) اجتماع می‌کردند خداوند هیچگاه آتش را خلق نمی‌کرد.

مسؤول مائده غدیر کاشان با تبریک عید غدیر، این عید را یوم التبسم و روز شادی و مهربانی‌ها دانست و افزود: میزان بخشش گناهکاران در عید غدیر حتی بیشتر از شب قدر است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات