۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۷۱۵۲۷۳
به همت موسسه انتشارات آستان قدس رضوی در قم برگزار شد؛

نشست علمی و نقد و بررسی کتاب «اجازات العلماء»

نشست علمی و نقد و بررسی کتاب «اجازات العلماء»
نشست علمی و نقد و بررسی کتاب «اجازات العلماء» با حضور آیت الله استادی و به همت موسسه انتشارات آستان قدس رضوی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست علمی و نقد و بررسی کتاب «اجازات العلماء» پیش از ظهر امروز با حضور آیت الله استادی در محل دفتر نمایندگی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی شعبه قم برگزار شد.

آیت الله استادی در این نشست با اشاره به فلسفه اجازات و تصحیح متون گفت: مصون ماندن کتب از تحریف فلسفه اجازات بوده که خود اجازه نیز انواع و اقسامی دارد و البته تصحیح اختصاصی به کتب روایی ندارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در گذشته مجیز و مجاز شناخته شده بودند، اذعان کرد: متأسفانه امروزه برای تبرک اجازه نقل حدیث می دهند در حالیکه اجازه گیرنده و گاهی حتی اجازه دهنده کتب حدیثی را به طور کامل مطالعه نکرده اند.

در ابتدای این برنامه سید محمدرضا رضاپور ارائه دهنده و تصحیح کننده کتاب اجازاتِ العلماء با اشاره به آمار و ارقام فهرست کتاب و شیوه تصحیح آن ابراز کرد: این کتاب مشتمل بر 150 اجازه از علما در مباحث فقهی و حدیثی می باشد که براساس کتب خطی تدوین شده است.

وی ادامه داد: این کتاب به همت والای حجت الاسلام غلامی مقدم در کنار فهرست نویسی فقه و اخبار جمع آوری شده است که در سال های گذشته پیش چاپی در حدود 15 جلد چاپ گشته و به دست صاحب نظران، به جهت بازخوردهای دقیق علمی سپرده شده بود، که این کتاب حاضر تصحیح شده آن 15 جلد است.

گفتنی است در ادامه این برنامه حجج الاسلام اشکوری و مختاری نیز نکاتی در رابطه با کتاب اجازات العلما بیان کردند.

ارسال نظرات