۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۷۱۵۳۶۰
امام جمعه ملبورن استرالیا:

جهان اسلام مراقب دسیسه دشمنان در محرم باشد

جهان اسلام مراقب دسیسه دشمنان در محرم باشد
حجت الاسلام والمسلمین وحیدی گفت: شیعیان باید مراقب دسیسه دشمنان وحدت باشند و در برابر عناصری که درصدد تخریب فضای صلح و برادری در محرم هستند، هوشیار باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شیخ اشفاق وحیدی امام جمعه ملبورن و نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا در خطبه‌ های سیاسی - عبادی نماز جمعه این هفته که با حضور تعداد زیادی از مسلمانان این شهر در مجتمع والعصر شهر ملبورن استرالیا برگزار شد، مسلمانان جهان را در برابر دسیسه دشمنان در محرم، به هوشیاری و بیداری فراخواند.

وی با بیان این که ما هرگز موانع و محدودیت ها در برگزاری مراسم محرم الحرام پیش رو و عزاداری حضرت ابا عبد الله الحسین علیه السلام را تحمل نخواهیم کرد، ابراز داشت: شیعیان باید مراقب دسیسه دشمنان وحدت باشند و در برابر عناصری که درصدد تخریب فضای صلح و برادری در محرم هستند هوشیار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی با اشاره به این که آیین‌ عزاداری حضرت امام حسین علیه السلام صرفا از سوی مسلمانان یا شیعیان برگزار نمی شود بلکه پیروان سایر ادیان نیز به این مراسم احترام ویژه‌ای می ورزند و به شیوه خود ابراز ارادت می‌کنند، اظهار داشت: حضرت سیدالشهدا علیه السلام امام آزادگان تمام انسان ها است و ایشان با فداکاری انسانیت را از نابودی نجات دادند.

وی افزود: جامعه شیعیان استرالیا از برگزاری کنفرانس ملی عزاداری در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان به طور تمام و کمال حمایت کرده است و بنده تاکید می کنیم که هیچ کارشکنی در مسیر برگزاری آیین‌های محرم را نخواهیم پذیرفت.

امام جمعه ملبورن ادامه داد: برخی عناصر درصدد تخریب فضای صلح و برادری در پاکستان بویژه در ایام محرم هستند لذا شیعیان نسبت به این تحرکات تفرقه افکنانه هوشیار باشند.

وی با بیان این که متاسفانه برخی عناصر به بهانه دین و شریعت تنها درصدد پاشیدن بذر نفاق و برافروختن آتش تفرقه و فتنه در میان جوامع اسلامی هستند به همین دلیل باید جلوی حرکت این خرابکاران را گرفت، تصریح کرد: تاریخ و تجربه نشان داده است که فتنه گران به نفع هیچ دینی نیستند.

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در استرالیا در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه گفت: سران کشورها باید برای رفاه، آرامش، خدمت به مردم و رفع نگرانی‌ها تلاش کنند و متقابلا ملت‌ها نیز مقاومت و مجاهدت را از خود نشان دهند‌.

وی در آخر به سران کشورهای اسلامی توصیه کرد که برای ریشه کنی فقر، بیکاری و افراط گرایی سیاست مستقل و موثری تدوین و اجرا کنند./988/

ارسال نظرات