۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۷۱۵۳۶۶
امام جمعه موقت کاشان:

پیروی کورکورانه دستاوردی غیر از حسرت ندارد

پیروی کورکورانه دستاوردی غیر از حسرت ندارد
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: پیروی کورکورانه هیچ دستاوردی غیر از حسرت ندارد، از این رو سینه زدن زیر هر پرچمی براساس بصیرت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در تفسیر آیه ۲۱ سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی برگزارشد، گفت: یکی از صحنه‌های قیامت استمداد مجرمین از مجرمین است.

وی افزود: همه مجرمین، رهبران جور و کفر و پیروان آن‌ها درقیامت در یک سر زمین صاف و مسطح در محضر خدا حاضر می‌شوند و بر خلاف دنیا که موانع زیاد برای مخفی کردن یکدیگر دارد، در آخرت هیچ مانعی برای مخفی شدن وجود ندارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: چشم انسان در دنیا تا حدودی بینا است و بیش آن نمی‌بیند، اما چشم انسان در قیامت تیز بین است و همه جا در مقابل دیدگان انسان مشاهده می‌شود و هیچ چیزی از چشم انسان مخفی نمی‌ماند.

وی افزود: روز قیامت که همه چشم‌ها تیز بین است، سران کفر، مستکبران دنیا و پیروان آن‌ها که چشم بسته و کورکورانه آن‌ها را پیروی و همراهی کردند همه در محضر خداوند حاضر می‌شوند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: پیروی کورکورانه هیچ دستاوردی به غیر از حسرت ندارد و هر قدمی که انسان برمی دارد و زیر هر پرچمی سینه می‌زند باید براساس بصیرت باشد و بداند چکار می‌کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: افرادی که یک عمری چشم بسته وکور کورانه و جاهلانه از سران کفر پیروی کردند و زیر پرچم آن‌ها سینه زدند و بله قربان گو بودند در قیامت نیز از آن‌ها استمداد و کمک می‌خواهند تا بلکه بتوانند مختصری از عذاب الهی را برایشان کم کنند، اما آن‌ها خود نیز گرفتار هستند و کاری از آن‌ها ساخته نیست.

به گفته وی امروز نیز آل سعودی مانند گاو شیرده‌ای است که جاهلانه و کورگورانه از شیطان بزرگ(آمریکا) پیروی می‌کنند و از آن‌ها کمک می‌خواهد.

وی ادامه داد: این یک نمونه از استمداد مجرمین از مجرمین دیگر است که آن‌ها نیز خودشان گرفتار هستند و کاری از آن‌ها در مقابل عذاب الهی ساخته نیست.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: گاهی مجرمین از مجرمین و گاهی از مومنین و گاهی نیز از شیطان طلب کمک و استمداد می‌کنند و به هر چیزی چنگ می‌زنند تا شاید گوشه‌ای از عذاب خود را کم کنند.

وی افزود: در قیامت از هیچکس کاری برای کمک به دیگری ساخته نیست و کسی به کسی نیست و انسان نه خود قدرت دارد و نه دیگران توان کمک به او را دارند، چون نه قدرت دارند و نه ناصر دارند و مانند نوزادی هستند که حتی مگس را نمی‌تواند از خود دور کنند.

به گفته وی در قیامت هیچ کس بار گناه دیگری را به دوش نمی‌کشد و هیچ راه فراری وجود ندارد و هیچ یاوری ندارد و شفاعت نیز برای همه نیست و برای کسی است که لایق شفاعت باشد.

امام جمعه موقت کاشان عمل صالح و مقامات معنوی را پول و ثروت آخرت دانست و یادآور شد: در قیامت برخی به اندازه‌ای ثواب دارند که می‌گردند ببیند چه کسی نیاز به کمک و نجات دارد تا ثواب‌های خود را به او بدهند.

وی گفت: تا قبل از اینکه اذن شفاعت برسد هیچکس به هیچ طریقی نه نمی‌تواند به دیگری کمک کند و ذره‌ای از عذاب دیگران را کم کند و نه راه فرار وجود دارد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات