۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۱
کد خبر: ۷۱۵۴۵۳
رئیس کمیته علمی جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی؛

بیش از ۱۰۰ داور آثار رسیده به جشنواره کتاب سال سبک زندگ را بررسی خواهند کرد

بیش از ۱۰۰ داور آثار رسیده به جشنواره کتاب سال سبک زندگ را بررسی خواهند کرد
خراسان رضوی - دکتر قائمی نیک از آغاز فراخوام چهارمین جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی تا پایان آذر خبر داد و اختتامیه آن را در بهمن ماه سال جاری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، محمدرضا قائمی‌نیک، رئیس کمیته علمی جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: فراخوان چهارمین مرحله جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی، از امروز به صورت رسمی آغاز و تا 30 آذر ماه ادامه دارد و اختتامیه جشنواره بهمن امسال برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته علمی جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی با بیان اینکه آثار ارسالی به جشنواره از سال ۹۷ به بعد خواهد بود؛ گفت: محورها باید نسبتی با حوزه‌هایی که کتاب‌ها در آنها منتشر شده، داشته باشد، به همین جهت تلاش شد با رصد از کتاب‌های منتشر شده از سال 97، محورها، تجمیع و تنظیم شود؛ البته برخی از محورها شاید آثار متعددی در آن نبوده، اما به جهت اهمیت بحث و گره خوردن با موضوع سبک زندگی، مانند رسانه و فضای مجازی، موضوعاتی بوده که حالت انگیزشی برای پژوهشگران لحاظ شده است.

وی افزود: بعد از جلسات متعدد ده محور سبک زندگی- مبانی و مفاهیم، سبک زندگی و هویت ایرانی اسلامی ، سبک زندگی- خانواده -جنسیت، سبک زندگی و زندگی شهری، سبک زندگی- رسانه و فضای مجازی، سبک زندگی- تولید و مصرف فرهنگی، سبک زندگی- آموزش و سلامت و سبک زندگ الگوها و اسوه ها، انتخاب و با توجه به توجه بحث آیین‌ها و مناسک در کشور، به ویژه در دهه اخیر از جمله پیاده‌روی اربعین محور «سبک زندگی آیین‌ها و مناسک»، به عنوان محور ویژه انتخاب شد که در این محور رساله‌ها و پایان‌نامه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

قائمی‌نیک اظهار داشت: در این محورها آثار توسط بیش از 100 داور از اساتید اعضای هیئت علمی پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌های کشور برای داوری ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه آثار شناسایی شده از سال 97 حدود 180 اثر می‌باشد و چون کار تخصصی است، به هر داور یک اثر برای داوری ارسال خواهد شد؛ گفت: جشنواره امسال معطوف به کتاب است و تنها در محور ویژه پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها قابل پذیرش خواهد بود.

رئیس کمیته علمی جشنواره ملی کتاب سال سبک زندگی اظهار داشت: شرایط شرکت در جشنواره، انتشار کتاب بین سال‌های 97 تا 1401، عدم ارسال کتاب در دوره‌های گذشته جشنواره، امکان ارسال رساله‌های سطح چهار حوزوی و دکترای دانشگاه در محور ویژه جشنواره، تکمیل فرم مربوطه در سایت جشنواره، ارسال سه نسخه اثر به دبیرخانه جشنواره خواهد بود./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات