۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۷۱۵۵۵۹
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی مطرح کرد؛

بایسته های منبر محرم/ محرم بهترین ظرفیت تبیین مباحث اعتقادی و اخلاقی

بایسته های منبر محرم/ محرم بهترین ظرفیت تبیین مباحث اعتقادی و اخلاقی
استاد حوزه علمیه با اشاره به ظرفیت های منابر در ماه محرم گفت: منبر محرم بهترین ظرفیت برای بیان مطالب اعتقادی و اخلاقی است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی استاد حوزه و دانشگاه در دومین روز از همایش محرم و ظرفیت های بی بدیل آگاهی بخشی که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های فوق العاده محرم و جایگاه منابر گفت: بهترین زمان برای تقویت اعتقادات و استحکام باورها و رشد اخلاق محرم و روز عاشورا است.

وی با بیان اینکه آستانه تحمل افراد در جامعه کاهش پیدا کرده است، ابراز کرد: سیره اباعبدالله الحسین علیه السلام در سراسر زندگی خصوصاً عصر کربلا برپایه صبوری و تحمل مصائب بوده از این رو هر شیعه به تاسی از امام باید نسبت به این ویژگی اهتمام ورزد.

استاد حوزه علمیه قم بهترین زمان برای عرضه موضوعات جذاب و تاثیر گذار را محرم دانست و تصریح کرد: اگرچه محرم زمانی ویژه برای بیان سیره امام سوم و اهل بیت ایشان است اما در منابر از مطالب دیگر ائمه و سخنان تاثیر گذار اصحابشان نیز استفاده باید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به رشد اخلاق در ایام محرم و ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: به عقیده بنده محرم فرصت ویژه برای طرح مباحث اخلاقی است لذا به مبلغان عزیز از سر تجربه توصیه می کنم از منبر های اخلاقی غفلت نورزید.

وی با تشریح این که بخشی از مطالب منبر را باید به حق الناس اختصاص داد، عنوان کرد: محرم چکیده ایام و ماه تعلیم و تعلم است لذا از حقوق همسر، والدین، فرزندان و حقوق افراد نسبت به یکدیگر در جامعه مطالبی را بیان کنید.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش انحرافات دینی در پیدایش واقعه کربلا اظهار کرد: هیچ حادثه ای یک مرتبه رخ نخواهد داد پس چگونه با گذشت پنجاه سال پس از رحلت پیامبر نوه ایشان را اینگونه به قتل می رسانند، قطعاً مهمترین دلیل انحرافاتی بود که در این مدت زمینه را برای ظهور واقعی کربلا پدید آورده بود.

حجت الاسلام حسینی قمی افزود: ۱۰ سال امام حسین امامت جامعه را برعهده داشتند اما بنی امیه کاری کرده بود که خاندان اهل بیت علیهم السلام منزوی باشند حتی شبهات خود را از امام نمی پرسیدند.

ارسال نظرات