۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۶
کد خبر: ۷۱۵۶۴۱
مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان:

به نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی توجه شود

به نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی توجه شود
اصفهان ـ حجت الاسلام رنجبر مسأله محوری را از مهمترین رویکردهای نمایشگاه روایت تبلیغ عنوان کرد و گفت: به نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی و آرامش بخشی به جامعه توجه بشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام ابراهیم رنجبر مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان، در حاشیه نمایشگاه روایت تبلیغ در جمع اصحاب رسانه، با بیان اینکه با موضوعات و فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی آشنایی داشتم اما در نمایشگاه با موضوعات جدیدی مواجه شدم، گفت: رویکرد مسأله محوری از جمله موضوعات جدیدی بود که در این نمایشگاه با آن مواجه شدم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در جلساتی که با مسؤولان دفتر تبلیغات اسلامی داشتیم این موضوع مطرح شد و در این نمایشگاه شاهد هستیم که به رویکرد مسأله محوری به صورت گسترده پرداخته شده است و ابعاد مختلف شئون زندگی انسان در این نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته و کارهای خوبی در نمایشگاه روایت تبلیغ انجام شده است.

حجت الاسلام رنجبر پرورش نیروهای ارزشی و توانمند در عرصه‌های مختلف را از دستاوردهای مهم دفتر تبلیغات اسلامی دانست و اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی و برخورداری از نیروی انسانی خلاق و توانمند یکی از مهمترین دستاوردها است که دفتر تبلیغات اسلامی به خوبی به این موضوع پرداخته است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: موضوع نماز به عنوان یک کار فرعی در نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته است ولی این موضوع باید تبدیل به یک موضوع اصلی بشود. نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به روایات و آیات قرآن کریم در زمینه نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی، اظهار کرد: امروز بنابر گفته مسؤولان آسیب‌های اجتماعی در کشور ما به مرز خطر رسیده است و اگر بخواهیم با این معضل مقابله کنیم بحث اقامه نماز مهمترین موضوعی است که به سادگی می‌توانیم برای جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان تبیین کنیم.

حجت الاسلام رنجبر بر ضرورت توجه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی به موضوع نماز تأکید کرد و گفت: کاهش اضطراب و نگرانی جامعه و خانواده‌ها که امروز بسیاری از مردم جامعه با آن درگیر هستند از ویژگی‌های نماز است. نماز به جامعه آرامش می‌بخشد و باید این موضوع از سوی اساتید و مبلغان و دستگاه‌های فرهنگی تبیین و تشریح بشود./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات