۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۷۱۵۶۸۰
حجت الاسلام قطبی:

ایمان درمان همه مشکلات جوامع است

ایمان درمان همه مشکلات جوامع است
اصفهان _ حجت الاسلام قطبی گفت: التزام درست به دین و مکاتب الهی عامل کاهش دردهای جوامع و ولع حاکمان و تحقق آرزوی مردم بوده و ایمان نیز درمان همه مشکلات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی مدیر عامل خانه خلاق و نوآوری اشراق دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ظهر امروز در نشست سران ادیان توحیدی در حاشیه نمایشگاه روایت تبلیغ، با بیان اینکه آرزوی ملت‌ها و حاکمان در طول تاریخ در تضاد بوده است، گفت: صلح و سادگی و آرامش و آسایش و کاهش الام و دردهای بشر آرزوی همه ملت‌ها در طول تاریخ بوده است، از سوی دیگر حاکمان و سیاستمداران آرزوی اقتدار و قدرت را در سر دارند.

وی در ادامه افزود: کشورها قدرت را با سیاست‌ها و رویکردهای متفاوتی دنبال می‌کنند، آرزوی حکمرانان وقتی از منطق خارج بشود به خشونت و جنگ منجر خواهد شد اما آرزوی مردم هرگز از منطق خارج نمی‌شود. یعنی از یک طرف ولع قدرت است و از یک طرف آرزوی کاهش دردها است. نقطه مقابل چیزی که درمان ولع حکمرانان و دردهای مردم است، فقط و فقط ایمان است.

حجت الاسلام قطبی التزام درست به دین و آیین و مکاتب الهی را عامل کاهش دردهای جوامع و ولع حاکمان و تحقق آرزوی مردم دانست و اظهار کرد: ایمان راه درمان همه مشکلات است و ما همه تلاش می‌کنیم در حد وسع خود کوشش و تلاش کنیم تا با فعالیت‌های خود ایمان را در جامعه جریان ببخشیم. اگر ایمان عمق پیدا کند هم ولع حاکمان و هم دردهای مردم کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: تلاش نشست‌های ادیان توحیدی گسترش خداشناسی و مقابله با انحرافات و ترویج تدین و ایمان در همه ادیان است، زمانی تقابل میان ادیان صورت می‌گیرد که حاکمان و مردم پا روی دین خود و آموزه‌های دینی می‌گذارند، ملتی که تدین نداشته باشد آلام و درد و رنج‌های بیشتری خواهد داشت./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات