۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۷۱۵۶۸۷
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

ویژگی امامین انقلاب کفر به طاغوت است

ویژگی امامین انقلاب کفر به طاغوت است
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه چند درصد مسؤولان ما کفر به طاغوت دارند، گفت: کفر به طاغوت یعنی ایمان داشته باشیم که طاغوت قدرتی ندارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان پیش از ظهر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی که در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: اندیشمندان علوم انسانی در رابطه با متقاعد شدن انسان بسیار فکر و کار کرده اند و به مهارت های عجیبی رسیده اند اما ما در حوزه علمیه کمترین کار را نکرده ایم در حالیکه برای اقناع به منبع لایزالی همچون قرآن و علوم اهل بیت (ع) راه داریم.

وی با بیان اینکه اگر به قرآن عمل کنیم به هیچکدام از علوم و دستاوردهای اندیشمندان در حوزه اقناع سازی نیاز نداریم، افزود: قرآن بهترین روش برای متقاعد کردن انسان ها به ما آموخته است اما ما در این مبحث ضعف جدی داریم و ضعف جدی یعنی حوزه راه جذب را نمی آموزد و با بیان استدلال و برهان دین گریزی را فراهم آورده است.

استاد حوزه و دانشگاه با تشریح این مطلب که قرآن هرآنچه را باید به آن معتقد شویم را توصیف می کند و ما طلبه ها برای اثبات یک حکم استدلال و برهان می آوریم، اظهار کرد: استدلال و برهان به درد مخاطب نمی خورد و برهان آوردن می تواند نفرت انگیز هم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه قرآن 99درصد به توصیف و شاید 1درصد به اثبات معاد می پردازد، بیان کرد: در حوزه علمیه اصول عقاید را می آموزیم اما اصول کفر را نمی آموزیم در حالیکه قرآن کافران را توصیف می کند.

وی با تشریح این نکته که قران کتاب توصیف انبیاء و حالات روحی مومنان و منافقان است، تصریح کرد: دانش قرآن توصیفی است و شهید صدر با طبقه بندی آیات حیات بشریت را توصیف می کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بیشترین آیات قرآن توصیف ولایت گریزان است، عنوان کرد: اگر حقایق و شبه کننده را توصیف کنیم شبهه پدید نمی آید.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه خصوصیت امامین انقلاب کفر به طاغوت است، اظهار داشت: کفر به طاغوت یعنی ایمان داشته باشیم که طاغوت قدرتی ندارد، چند درصد مسؤولان ما کفر به طاغوت دارند.

وی ادامه داد: مبلغی که نتواند عظمت تمدن غرب را در ذهن جوانان از بین ببرد خداوند را هم نمی تواند اثبات کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه مشکل حجاب در خیابان های ما به بی عرضگی ما در تبیین فرجام بی حجابی در غرب بر می گردد، تصریح کرد: دموکراسی و تمدن غرب افکار عمومی را بازی می دهد، اگر در منابر نتوانیم تمدن غرب را نقد کنیم، منبر کارساز و تاثیرگذاری نخواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه دین از نگاه اسلام یعنی تامین منفعت انسان، ابراز کرد: حجاب، شهادت ادبیات آرمانگرایانه و ارزشی نیست بلکه واقعیتی در راستای تامین منافع بشریت بوده و ادبیات دین در زندگی فردی و اجتماعی منفعت گرایانه است.

ارسال نظرات