۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۷۱۶۰۰۴
امام جمعه ملبورن استرالیا:

محافل سوگواری محرم مسیر سعادت جامعه را ترسیم می‌کند

محافل سوگواری محرم مسیر سعادت جامعه را ترسیم می‌کند
حجت الاسلام والمسلمین وحیدی در مراسم دهه اول محرم، فرارسیدن ماه محرم را تسلیت گفت و ابراز داشت: محافل سوگواری محرم مسیر سعادت جامعه را ترسیم می‌کند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت‌ الاسلام والمسلمین حاج شیخ اشفاق وحیدی امام جمعه ملبورن استرالیا و نماینده مجمع تقریب بین مذاهب در این کشور، طی سخنرانی به مناسبت مراسم دهه اول محرم که از سوی شورای اسلامی المهدی در شهر هوبات استرالیا برگزار شد، گفت: محافل سوگواری محرم مسیر سعادت جامعه را ترسیم می‌کند.

وی با بیان این که برگزاری آیین‌های سوگواری محرم و ذکر فضیلت اهل بیت عصمت و طهارت بهترین عبادت و راز و نیاز در بارگاه پرودگار و پیامبر اعظم(ص) است اظهار داشت: این محافل معنوی مسیر رفاه و تعالی برای بشریت به ویژه جوامع اسلامی محسوب می‌شود.

این روحانی استرالیایی گفت: پیروی از تعلیمات سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام راه درست مبارزه حق علیه باطل را به ما نشان می‌دهد و باید خود را در این مسیر همواره با ثبات نگه داریم.

وی ادامه داد: پیام کربلا را باید به صورت جهانی مخابره کرد، پیام آزادیخواهان و حق جویان همواره برگرفته شده از حماسه کربلا و فداکاری حضرت امام حسین علیه السلام است.

حجت‌الاسلام وحیدی با اشاره به این که مجالس و محافل عزاداری یعنی مشت محکم پیروان دین محمدی و پرچم داران پیروان مکتب عاشورا، بر دهن رهروان یزیدیت است تصریح کرد: استکبار جهانی بخاطر وحشت از قدرت معنوی مراسم سوگواری حضرت اباعبد الله علیه السلام، همواره درصدد اشاعه و فکر غلط علیه شیعیان است و تلاش می کند تا وحدت و برادری میان مسلمان جهان را تخریب کند.

وی در آخر گفت: پیام زندگانی ائمه اطهار علیهم السلام و پیروی از فلسفه کربلا را باید به تمام مردم و گوشه گوشه جهان رساند، و از همین روش برای حمایت از مستضعفان جهان در برابر قدرت‌های استکباری از جمله امریکا و اسرائیل استفاده کنیم./988/

محافل سوگواری محرم مسیر سعادت جامعه را ترسیم می‌کند

 

ارسال نظرات