۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۷۱۶۰۱۳
امام جمعه موقت کاشان:

خوش رفتاری با همسایگان از عوامل آبادانی خانه‌ها است

خوش رفتاری با همسایگان از عوامل آبادانی خانه‌ها است
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار خوش رفتاری با همسایگان و رعایت حقوق آن‌ها یکی از عوامل آبادانی خانه‌ها دانست و گفت: آبادانی خانه زرق و برق آن نیست به آرامش درخانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار یکشنبه شب در ادامه تفسیر شرح دعای بیست و پنجم از صحیفه سجادیه که درمسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: یکی از ویژگی‌ها و ستون‌های دین اسلام ارزش‌های اخلاقی است.

وی افزود: اسلام به ارزش‌های اخلاقی به شدت بها می‌دهد و یکی از ملاک‌های انسانیت را صفات خوب و ارزش‌های اخلاقی می‌داند و در قیامت نیز ارزش‌های اخلاقی انسان را ملاک پاداش می‌داند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: حسن خلق یکی از عواملی است که سبب بهشتی شدن و عاقبت به خیری انسان می‌شود و اخلاق بد می‌تواند انسان را عاقبت به شر کند و اخلاق خوب نیز انسان را عاقبت به خیر می‌کند.

وی ادامه داد: در تاریخ انقلاب اسلامی طیب شخصیتی است که از تهمت زدن به امام خودداری کرد و عاقبت به خیر شد و حر در صحرای کربلا درآخرین لحظه عمر خود عاقبت به خیر شد.

امام جمعه موقت کاشان دین اسلام را دین ارزش‌ها دانست و یکی از مسائل مهم ارزشی در اسلام را خوش رفتاری با همسایگان اعلام کرد و افزود: پیامبراکرم (ص) وامیرمومنان (ع) می‌فرمایند، همسایه تنها همسایه دیوار به دیوار نیست بلکه ۴۰ خانه از ۴ جهت همسایه محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: پیامبراکرم (ص) می‌فرماید هرکس به همسایه خود به اندازه یک وجب زمین خیانت کند خداوند در قیامت این یک وجب را به صورت یک حلقه بزرگ به گردن او انداخته و اگر توبه نکند و حق همسایه را نپردازد روز قیامت به همین شکل خدا را ملاقات خواهد کرد.

وی خوش رفتاری با همسایگان و رعایت حقوق آن‌ها یکی از عوامل آبادانی خانه‌ها دانست و گفت: آبادانی خانه زرق و برق آن نیست به آرامش و آسایش درخانه است.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه خوش رفتاری با همسایگان سبب طول می‌شود، گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید، یکی از راهکار‌های آبادانی خانه‌ها به خوش رفتاری با همسایگان است و همسایگان از اینکه در مجاورت آن‌ها هستید خوشحال باشند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه اسلام در سطح بالائی به همسایه داری اهمیت داده است افزود: امام هفتم می‌فرماید، خوش رفتاری با همسایه به آزار و اذیت نکردن همسایه نیست، بلکه به آن است که اذیت‌های همسایگان را نیز تحمل کنید./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات