۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۷۱۶۰۴۴
سرپرست مرکز اسلامی کرمانشاه:

در مقابل هجمه دشمن در فضای مجازی منفعل نباشیم

در مقابل هجمه دشمن در فضای مجازی منفعل نباشیم
کرمانشاه ـ حجت الاسلام منتظری گفت: نسبت به مسائل دینی، اجتماعی و حقوقی باید تلاش بیشتری داشته باشیم زیرا امروز مورد هجمه گروه های تکفیری و دشمن در فضای مجازی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام حسن منتظری امروز در سومین انتخابات شورای روحانیت و افتاء روانسر که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که در بقای اسلام عزیز بعد از رشادت ها و تلاش های 23 ساله ای که پیامبر اکرم (ص) در بقای اسلامی تاثیرگذار بود، شهادت امام حسین(ع) و جلوگیری از انحرافاتی که در اسلام ایجاد گردیده بود، می باشد.

سرپرست مرکز اسلامی کرمانشاه گفت: همه انبیاء عظام بعد از اینکه آن وظیفه رسالت خویش را انجام دادند نگران دوران بعد از رسالتشان بودند که آن مکتبشان چه سرنوشتی خواهد داشت. انحرافاتی که بعد از رحلت پیامبر(ص) و در صدر اسلام اتفاق افتاد باعث شد که سیدالشهدا(ع) برای جلوگیری از این امر، راضی می شود خودش، فرزندانش و یارانش در صحرای کربلا به شهادت برسند و خاندانش به اسارت بروند.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: لذا در دوران حیات پیامبر اکرم(ص) ایشان تاکید داشتند که «حُسَیْنٌ مِنِّی» این معلوم است که حسین فرزند پیامبر است، اما أَنَا مِنْ حُسَیْنٍ یعنی بقای اسلام با امام حسین علیه الاسلام است.

حجت الاسلام منتظری در ادامه سخنان خود افزود: این ایام، ایام اندوه است، ایامی که امام حسین علیه السلام و یارانش برای بقای اسلام جان خود را فدا کردن لذا ان شاء الله در این ایام، نهضت امام حسین(ع) توسط شما روحانیون عزیز به خوبی برای مردم تببین و واکاوی شود زیرا اگر ایشان نبودند معلوم نبود که سرنوشت اسلام چه می شد؟

سرپرست مرکز اسلامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: اهتمامی که مرکز اسلامی در کرمانشاه نسبت به شورای روحانیت و شورای افتاء دارد این است که امور ارتباطی، شخصی، مسایل خانوادگی و... برای حل و فصل همه این موارد یک افرادی به عنوان شورای روحانیت که در راس آنها امام جمعه محترم هم هست در شهرستان های استان مشغول کار باشند که  الحمدالله از سالیان قبل این کار آغاز شده است.

وی ادامه داد: تشکیلاتی که دارای علمای فاضل و عالم نسبت به مسائل شرعی و توان پاسخگویی به شبهات و سئوالاتی در بین جامعه و به ویژه جوانان دارند، بسیار مهم است، و لذا لازم است افرادی در جایگاه قرار بگیرند که از شایستگی لازم برخوردار باشند.

حجت الاسلام منتظری عنوان داشت: توقع ما این است که در چند دوره ای که بزرگواران در شورای روحانیت بوده اند، علیرغم تلاش اعضای قبلی، اکنون انتظار داریم که در دوره جدید تحولی در شورای روحانیت ایجاد کنیم.

سرپرست مرکز اسلامی کرمانشاه گفت: نسبت به مسایل دینی، اجتماعی و حقوقی باید تلاش بیشتری داشته باشیم زیرا امروز مورد هجمه گروه های تکفیری، فضای مجازی هستیم لذا باید دنبال راهکار باشیم، آیا باید ساکت بنشینیم و یا اینکه به عنوان یک مبلغ دینی به این مسایل توجه داشته باشیم.

وی اظهار کرد: بنابراین برای ما شورای روحانیت بسیار بااهمیت است و بدان توجه داریم و البته توقع هم داریم، بخشی از مسایل و مشکلاتی در شورای روحانیت از جهت اداری وجود دارد وظیفه ماست که حل کنیم، ولی بخشی که متعلق به شما می باشد، این است که باید نسبت به دغدغه های دینی و مذهبی اساس مسئولیت بیشتری داشته باشید، بنابراین باید خود را به سلاح علم و تقوا مجهز کنید و مردم هم قدردان زحمات شما بزرگواران هستند.

سرپرست مرکز اسلامی کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز تلاش دشمنان اسلام برای اینکه خانواده ها و جوانانمان را از ما بگیرند، دوچندان شده است و در همین کرمانشاه گروه های تبشیری به دنبال تبلیغ مسیحیت و زرتشتی هستند، لذا برای پاسخگویی و حل این وضعیت باید خود را به سلاح علم و دانش مجهز کنیم./1400/

ارسال نظرات