۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۷۱۶۱۳۴
رییس بسیج رسانه خراسان رضوی مطرح کرد؛

توجه به موضوعات زن و خانواده در ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر

توجه به موضوعات زن و خانواده در ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر
خراسان رضوی - شاد مشهد را شهر پشتوانه سازی انقلاب اسلامی در حوزه زن و خانواده معرفی کرد که بر این اساس در ششمین جشنواره ابوذر توجه ویژه ای به این موضوعات خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، مهدی شاد، رییس بسیج رسانه خراسان رضوی پیرامون ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی گفت: این جشنواره برای جلب رضایت افراد نیست بلکه این جشنواره بستری ایجاد می‌کند که یک حرکت با هدف بیان مسئله و حل مسئله انجام شود. شناسایی، کشف مسئله، پرداختن به مسئله و ارائه مدل برای حل آن مهمترین دغدغه ما است.

وی افزود: همه تلاشمان این است جشنواره ششم درگیر کلیشه‌ها و تعارف‌ها نباشد. این جشنواره همچنین تلاش کرده در مسائل استان و مشهد چند شاخص اساسی را محور کار خودش قرار دهد. مسئله هویت خراسان و مشهد برای ما اهمیت ویژ‌ه‌ای دارد.

مسئول بسیج رسانه استان خراسان رضوی بیان کرد: در جشنواره رسانه‌ای ابوذر آمده‌ایم کار جبهه‌ای و روایت ضعف‌ها، چالش‌ها، امید‌ها و رویش‌ها را با هدف حل مشکلات انجام دهیم.

شاد با بیان این مطلب که مشهد تنها یک شهر راهبردی نیست بلکه میزبان جریان زیارت و فرهنگ رضوی است گفت: مشهد میزبان اصلی هویت دینی و شیعی و گفتمان اصلی ما است، در حوزه نارضایتی‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از ابتدای سال 1401 مدام درگیر چالش‌ها بودیم چرا که خطه خراسان و مشهد منطقه ای راهبردی و از اهمیت زیادی برخوردار است.

مسئول بسیج رسانه استان خراسان رضوی عنوان کرد: این شهر امروز به شهر پشتوانه سازی انقلاب اسلامی در حوزه زن و خانواده تبدیل شده و در ششمین جشنواره ابوذر نیز توجه ویژ‌ه‌ای به مسئله زن و خانواده خواهیم داشت.

وی افزود: فعالان رسانه‌ای اصیل و با شناسنامه باید مشکلات را بیان کرده و آن مشکلات حل شود. شما خبرنگاران پرچمدار این جریان هستید و نباید اجازه دهید بی‌شناسنامه‌ها جریان سازی کنند.

مسئول بسیج رسانه استان خراسان رضوی خطاب به مسئولان استان گفت: صدای خبرنگار را برای بیان روایت نباید خفه کرد، بلکه روایت باید صریح و آشکار باشد و برای حل آن سریع عمل کرد.

به گفته شاد، در ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر تغییراتی در فرم و اجرا و داوری نیز ایجاد شده و بخش‌های جدید نیز به جشنواره اضافه شده که در آن توجه ویژه‌ای نیز به رسانه‌های بومی شهرستان‌ها داریم.

وی اظهارداشت:خانواده و مسئله جمعیت، الگوی سوم، زن با هویت و نقش آفرین، بازنمایی سیمای مشهد در فضای ملی و بین المللی، زبان فارسی، هویت وحدت، فرهنگ شهروندی و فردوسی غیرت و حماسه دینی از دیگر محورهای جشنواره است که در قالب خبر، گزارش، مصاحبه، عکس، مستند، موشن گرافی، یادداشت و سر مقاله در نظر گرفته شده است.

دبیر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر هم گفت: برنامه سازی فضای مجازی و پرونده ویژه رسانه ای(خبرنگاری تحقیقی) بخش ویژه جشنواره است. هر فرد چهار اثر می‌تواند به این جشنواره ارسال کند.

فاطمه سهامی افزود: گزارش، مصاحبه، یادداشت، سرمقاله، عکس، مستند، اینفوگرافی، پوستر و موشن گرافی از جمله قالب‌هایی است که علاقه مندان می‌توانند آثار خود را تا 15 آذر ماه امسال به آدرس aboozarfestival.com ارسال کنند./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات