۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۷۱۶۱۶۱
خانم هدایتی خبر داد؛

انجام مصاحبه علمی داوطلبان سطح چهار حوزه علمیه خواهران مازندران

انجام مصاحبه علمی داوطلبان سطح چهار حوزه علمیه خواهران مازندران
مازندران - معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران از انجام مصاحبه علمی داوطلبان سطح چهار حوزه علمیه خواهران استان خبر داد.

خانم هدايتي، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از انجام مصاحبه علمی داوطلبان سطح چهار حوزه علمیه خواهران استان خبر داد.

وی با بیان این که این مصاحبه از داوطلبان مدرسه علمیه عالی تخصصی حضرت خديجه(س) بابل، در محل مدیریت استان انجام شد، افزود: این مدرسه برای ششمین سال پیاپی در مقطع سطح چهار در رشته تفسیر تطبیقی طلبه می پذیرد و هم اکنون ۵۳ طلبه در حال تحصیل دارد.

خانم هدايتي با اشاره به این ک این مصاحبه علمی از سوی سه نفر از اساتید مجرب و با سابقه انجام شد، خاطرنشان کرد: از 52 نفر طلبه خواهر که در آزمون کتبی سطح چهار شرکت کردند، هفت نفر به مرحله مصاحبه دعوت شدند که از نظر علمی مورد سنجش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در این مصاحبه، سؤالات مربوط به دروس تخصصی این رشته اعم از تفسیر، علوم قرآنی، تطور و تاریخ و در بخش اطلاعات عمومی، مباحثی اعم از اطلاعات پایه طلبگی از جمله احکام مورد پرسش قرار گرفت.

خانم هدایتی خاطرنشان کرد: انتظار می رود این طلاب در این رشته تحصیلی، در رویکرد اجتهادی در دروس مرتبط متبحر شوند، دارای رویکرد نقادانه و نظریه پردازانه باشند و توان تبلیغ و پاسخگویی به نیازهای علمی و مسایل تخصصی رشته و گرایش خود را داشته باشند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران همچنین ادامه داد: این طلاب می توانند توان پژوهشی در حد تحلیل، نقد و ارایه نظر در مسایل تخصصی رشته خود را خواهند داشت.

وی با اشاره به استقبال مناسب خواهران طلبه از تحصیل در سطوح عالی رشته های تخصصی افزود: در حال حاضر صد طلبه سطح چهار در دو گرایش فقه خانواده و علوم قرآنی مشغول به تحصیل هستند.

خانم هدایتی در ادامه سخنان خود از فعالیت 22 واحد آموزشی در حوزه علمیه خواهران مازندران خبر داد و افزود: در حال حاضر حدود سه هزار طلبه از سطح دو تا چهار در این مدارس علمیه مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند.

وی همچنین تعداد مدارس علمیه سطح سه استان را سه مدرسه علمیه اعلام کرد و افزود: همچنین 17 مدرسه علمیه استان سطح دو هستند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات