۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۷۱۶۱۷۸
نماینده ولی فقیه در مازندران:

حفظ وحدت و انسجام با محوریت ولایت، بهترین انتقام از دشمنان است

حفظ وحدت و انسجام با محوریت ولایت، بهترین انتقام از دشمنان است
مازندران - امام جمعه ساری با تأکید بر اینکه باید درس مسؤولیت شناسی و وظیفه شناسی را در مکتب شهدا بیاموزیم، گفت: امروز مهم ترین وظیفه ما اتحاد و انسجام حول محور ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم وداع با پیکر پاک طلبه شهید مدافع حرم حجت الاسلام کریمیان که در مدرسه علمیه فیضیه مازندران برگزار شد، با اشاره به اینکه با حضور این پیکرهای پاک امسال عاشورایی خاص داریم، گفت: این حضور دوباره حال و هوای عاشورایی به دیار علویان بخشید.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم سفره شهادت باز گشوده شده است، افزود: بعد از دفاع مقدس برخی ها فکر می کردند دیگر فکر شهادت برچیده شده و چنین فرصت طلایی دیگر برای آرزومندان و عاشقان به پایان رسیده اما در سال های اخیر به برکت دفاع از حرم آل الله فضایی به وجود آمده که صحنه دفاع، رزم و بزم شهادت گشوده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به اینکه حوزه مقاومت امروز خیلی گسترده تر از سوریه است و کل منطقه امروز جهادی را بر علیه غاصبان، اشغالگران و مستبکران به سردمداری دولت های استکباری غربی و آمریکای جنایت کار و صهیونیست های غاصب آغاز کرده است، گفت: امروز کل منطقه یک جهادی را شاهد است و میدان جهاد و شهادت هنوز باز و گسترده است.

وی، جهاد را مقدمه شهادت دانست و با بیان اینکه جهاد یک ارزش بسیار مهم، والا و بالا است حتی اگر هم به شهادت منتهی نشود، ادامه داد: جهاد از درهای بهشت است که خداوند این در را به سوی خواصی از اولیای خود گشوده و اصل ارزش، جهاد در راه خدا است.

امام جمعه ساری با بیان اینکه حضور در جهاد خود بزرگترین عبادت است، بیان داشت: شهیدان با فرصت شناسی از فضای به وجود آمده استفاده بهینه کردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به اینکه شهید کریمیان یک طلبه با استعداد بود که اگر به شهادت نمی رسید به طور حتم از اساتید، محققان و پژوهشگران برجسته حوزه بود، افزود: اما این شهید مجاهد این آینده با ارزش دنیوی را قربانی آینده بسیار مهم تر آخریتی خود قرار داد و به میدان جهاد رفت و به سرنوشت شهادت که آرزوی همه اولیای خداوند است رسید.

وی با بیان اینکه هر شهیدی که از دست می دهیم به همان نسبت بر مسؤولیت ما نیز افزوده، سنگین تر و خطیر تر می شود، ادامه داد: چون حفظ این خون ها و آرمان این شهیدان بسیار سخت خواهد شد.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه ما بیشتر از آنکه به این شهید بیاندیشیم باید به مسؤولیت آینده خودمان در نگاه این شهید بیاندیشیم، افزود: اگر بخواهیم در عمل به مسؤولیت خودمان نسبت به شهدا و انقلاب اسلامی موفق باشیم باز هم باید به وصیت نامه و رهنمود های همین شهدا توجه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با تأکید براین که باید درس مسؤولیت شناسی و وظیفه شناسی را در مکتب شهدا بیاموزیم، گفت: امروز مهم ترین وظیفه ما اتحاد و انسجام حول محور ولایت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه بهترین انتقامی که می توانیم از دشمنان و قاتلان شهدا بگیریم حفظ وحدت و انسجام حول ولایت است، چون در طول تاریخ از همین ناحیه ضربه خوردیم، افزود: شکست ما از تخلف، تمرد و تفرقه از ولایت است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات