۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۷۱۶۳۰۲
امام جمعه موقت کاشان:

تقوای واقعی به انسان بصیرت می‌دهد

تقوای واقعی به انسان بصیرت می‌دهد
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: دژ توحید به معنای واقعی کلمه دژ تقوا است، چون تقوای واقعی به انسان بصیرت می‌دهد و دستاورد آن هوشیاری بالا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در تفسیر آیه ۲۲ از سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: خداوند در این آیه به پیروان شیطان هشدار داده است.

وی افزود: خداوند در رابطه با پیروان رهبران باطل هشدار داده است و زمانی که پیروان رهبران باطل در قیامت به شدت نیاز به یاری رهبران خود دارند آن‌ها خود نیز گرفتار هستند و کاری از آن‌ها ساخته نیست.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: پیروان رهبران باطل علاوه برعذاب جهنم عذاب روحی ناشی از عدم بی توجهی رهبران خود را در قیامت دارند.

امام جمعه موقت کاشان تنها راه نفوذ شیطان را وسوسه دانست و ابراز داشت: شیطان برای وسوسه و فریب انسان حق را باطل و باطل را حق جلوه می‌دهد و انسان اگر بصیرت نداشته باشد منحرف می‌شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از راه وسوسه شیطان را ایجاد جاذبه‌های کاذب برای انسان دانست و افزود: شیطان مال، ثروت، طلا و منازل آنچنانی را زینت می‌دهد و انسان را وسوسه و فریب می‌دهد و خدا را هم فراموش می‌کند.

وی به دلائل دشمنی شیطان با انسان اشاره کرد و با بیان اینکه شیطان گرگی درنده و به شدت خوار و ذلیل و بدبخت است، گفت: شیطان ۶ هزار سال عبادات را در یک لحظه به آتش کشید.

امام جمعه موقت کاشان جنگ بین انسان و شیطان را یک جنگ نابرابر دانست و گفت: این جنگ نابرابر انسان و شیطان برای این است که شیطان انسان را می‌بیند و مبارزه می‌کند، اما انسان شیطان را نمی‌بیند.

به گفته وی شیطان در هر لحظه و هر زمان انسان را وسوسه می‌کند و همه گناهان انسان تیر‌هایی است که شیطان به سوی انسان رها می‌کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: انسان در جنگ نابرابر با شیطان باید به کسی پناه ببرد که شیطان را می‌بیند، اما شیطان او را نمی‌بیند و آن دژ توحیدی که دژبان آن خدا است و ورود به آن برابر با درامان بودن از شر شیطان است.

وی پناه بردن به مسجد و مواظبت بر نماز اول وقت را از جمله راه‌های مقابله با شیطان دانست و افزود: تقوای حقیقی دژ توحید است، چون تقوای واقعی به انسان بصیرت می‌دهد و دستاورد آن هوشیاری بالا است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: انسان‌های با تقوا وارد دژ توحید می‌شوند و در امان خداوند هستند و از شر شیطان در امان می‌مانند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات