۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۷۱۶۲۶۱
امام جمعه موقت کاشان:

عزت در سایه اطاعت از خدا است

عزت در سایه اطاعت از خدا است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: عزت در سایه اطاعت از خدا است و برای رسیدن به عزت باید تابع دستورات خدا بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح امروز در مراسم زیارت عاشورا که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: به مردم رحم کنیم تا مشمول رحم خداوند در قیامت باشیم.

وی با بیان اینکه اگر خواهان آسان گیری حسابرسی در قیامت هستیم امروز در دنیا باید برای مردم آسان گرفت تا در حسابرسی قیامت سخت گیری نشود، افزود: اولوالالباب کسانی هستند که از سوءالحساب روز قیامت و سخت گیری خداوند در قیامت که مو را از ماست می‌کشد وحشت دارند و در این دنیا با مردم سخت گیری نمی‌کنند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: امیرمومنان(ع) می‌فرماید، امروز روزعمل است و فردا در قیامت روز حسابرسی به اعمال است و  قیامت روز عمل نیست و روز حسابرسی به اعمال است.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه انسان تا عمر دارد باید تلاش کند و با اعمال صالح خود برای آخرت خود توشه‌ای ذخیزه کند و به امید شفاعت نباشد، گفت: شفاعت برای این است که انسان خود را در بن بست نبیند و نا امید نباشد و تلاش کند تا شاید به شفاعت برسد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: حضور در مجلس امام حسین(ع) و گریه بر مصیبت‌های حضرت به شرطی پذیرفته است که بعد از آن نیز حسینی بود و حسینی ماند.

وی افزود: امام صادق می‌فرماید به گونه‌ای باشید تا در قیامت به شکل انسان ظاهر شوید ادامه اش با ما، اما مردی که در دنیا غیرت ندارد در قیامت به صورت خوک ظاهرمی شود شامل شفاعت امام نخواهد نشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: اگر خواستار لطف خداوند در دنیا و آخرت هستید با مردم انصاف داشته باشید و منصفانه برخورد کنید، اگر آنچه را که برای خود می‌پسندید برای دیگران هم بپسندید و آنچه را که برای خود نمی‌پسندید برای دیگران نیز نپسندید این انصاف است.

وی انصاف را سید اعمال دانست، افزود: برای رسیدن به رحمت خداوند و شافت اهل بیت(ع) در قیامت باید انصاف داشت، در غیر این صورت نباید منتظر رحمت خداوند و شفاعت اهل بیت(ع) بود.

امام جمعه موقت کاشان گفت: زمانی که همه از وحشت قیامت فراری هستند کسی که در سایه عرش الهی قرار خواهد داشت که برای هر عمل خود رضایت و معصیت خدا را در نظر داشته و از آنچه معصیت خدا بوده پرهیز کرده است.

به گفته وی عزت در سایه اطاعت از خدا است و برای رسیدن به عزت باید تابع دستورات خدا بود و کسی که بنده و برده گناه و معصیت در دنیا است خوار ذلیل است.

وی افزود: کسی که بنده خدا است در لشکر امام حسین(ع) و کسی که بنده شیطان است در لشکر یزد است و تفاوت لشکریان امام حسین(ع) و یزید در همین یک کلمه است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: کسی که معروف و منکر را برای همه اعمال خود در فضای حقیقی و فضای مجازی در نظر داشته باشد در قیامت در سایه عرش الهی خواهد بود.

وی با بیان اینکه کسی که به دنبال خودسازی است و بدنبال افشای عیوب دیگران نیست در قیامت زیر سایه عرش الهی خواهد بود، افزود: انسان‌هایی به بهشت خواهند رفت که مانند الماس خالص و شفاف و عاری از حباب باشند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه انسان برای رفتن به بهشت باید طلای ۲۴ عیار باشد، اظهار داشت: لازمه بهشتی شدن خودسازی و تقوا و برطرف کردن عیوب خود در دنیا است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات