۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۷۱۵۵۵۳

ابراز تأسف امام جمعه کاشان از غفلت ها صورت گرفته نسبت به روز مباهله

ابراز تأسف امام جمعه کاشان از غفلت ها صورت گرفته نسبت به روز مباهله
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: از روز مباهله به عنوان عید شیعیان غفلت شده است و بر افراشتن پرچم عزای امام حسین بلافاصله بعد ازعید غدیر کاردرستی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار یکشنبه شب در ادامه تفسیر شرح دعای بیست و پنجم از صحیفه سجادیه که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: شیعیان به مسائل اهل بیت(ع) باید اهمیت بسیاری بدهند.

وی به ایام شادی و سرور ماه ذی الحجه از جمله عید غدیر و روز مباهله اشاره کرد و از نصب پرچم عزای محرم در ایام شادی اهل بیت(ع) انتقاد کرد و یادآور شد: امام صادق(ع) می‌فرماید، شیعیان ما از بقیه خمیر مایه و سرشت اولیه آفریش ما آفریده شده اند و ولایت ما درسرشت آنان عجین شده است و آنان با خوشی ما خوشحال و با ناراحتی ما ناراحت هستند.

حجت الاسلام اسلامی تبار روز مباهله را مکمل عید الله اکبر غدیر و افتخار شیعه دانست و بر برگزاری جشن و سرور در روز مباهله تأکید کرد و افزود: روز مباهله روز نزول آیه تطهیر و آیه ولایت است و همه جا باید جشن و سرور باشد.

امام جمعه موقت کاشان یادآور شد: امام رضا(ع) می‌فرماید، بالاترین فضائل امیرمومنان(ع) در قرآن، مباهله است، زیرا خداوند از امیرمومنان(ع) به عنوان جان پیامبر(ص) نام برده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه روز مباهله فضیلت بسیار بزرگی برای شیعه است، گفت: شیعه روی مباهله باید مانور داده و به عنوان عید شعیان جشن‌های بزرگی را برای این روز برگزار کند.

وی از اینکه از روز مباهله به عنوان عید شیعیان غفلت شده است ابراز تأسف کرد و گفت: این که در کاشان بعد از برگزاری عید غدیر بلافاصله پرچم عزای امام حسین(ع) برافراشته می‌شود کاری درستی نیست.

امام جمعه موقت کاشان بهترین زمان برای بر افراشتن پرچم عزای امام حسین(ع) را بیست و ششم ذی الحجه و بعد از روز نزول سوره هل اتی دانست و گفت: این سوره در شان اهل بیت(ع) و روز جشن و افتخار شیعه است.

وی روز مباهله را روز سند حقانیت اسلام، پیامبر اکرم(ص) و افضلیت امیرمومنان(ع)دانست و گفت: خداوند در قرآن امیرمومنان(ع) را به عنوان جان پیامبر معرفی کرد چرا که امیر مومنان(ع) از همه ائمه اطهار(ع) بالاتر است، همانگونه که حضرت فاطمه(س) نیز از همه ائمه اطهار(ع) بالاتر و مساوی با امیرمومنان(ع) است.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: روز مباهله سند عظمت مقام اهل بیت(ع) و مستجاب الدعوه بودن ایشان است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات