۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۷۱۶۳۷۸
نماینده مردم ساری در مجلس مطرح کرد؛

واقعه عظیم عاشورا، الگوی علمی و عملی تمدن نوین اسلامی

واقعه عظیم عاشورا، الگوی علمی و عملی تمدن نوین اسلامی
مازندران - بابایی کارنامی با اشاره به مولفه های تمدن ساز واقعه عاشورا، گفت: قیام خونین سیدالشهداء(ع) و یاران باوفایش سرآغاز و الگوی منحصربفرد تمدن نوین اسلامی است.

علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری و میاندورد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، ضمن عرض تسلیت بمناسبت فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش و با تاکید بر ضرورت پژوهش در خصوص این واقعه عظیم و عبرت های عاشورایی، اظهار داشت: امروز جوامع اسلامی پیش از هر زمان دیگری نیازمند الگو گیری از واقعه عظیم و غمبار عاشورا است.

وی در ادامه با اشاره به اهداف بسیار متعالی سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در تحقق و شکل گیری فرهنگ مقاومت و پایداری در جوامع اسلامی، افزود: امروز انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در برخی کشورهای منطقه ثمره قیام حضرت سیدالشهداء(ع) و فرهنگ غنی عاشورا است و جمهوری اسلامی به رهبری امام راحل و با هدایت های بی بدیل رهبری معظم انقلاب و با الگو گرفتن از قیام عاشورا امروز در دنیا چشم نوازی می کند.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جهانی شدن فرهنگ ناب عاشورا، تاکید کرد: مفاهیم و آموزه های قیام حضرت سیدالشهداء(ع) حاوی فرهنگ ناب مقاومت و پایداری است و باید از این آموزه ها در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی بهره گرفت.

بابایی کارنامی، قیام حضرت سید الشهداء(ع) و یاران باوفایش را آغاز و شروع یک نهضت تمدنی دانست و خاطرنشان کرد: واقعه عاشورا و قیام عظیم حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) نقطه عطفی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

وی با بیان این که مسلمانان باید با وحدت کلمه و با الگو گرفتن از آموزه ها و عبرت های عاشورا در مقابل جریان های استکباری ایستادگی کنند، تصریح کرد: به طور قطع وعده و تحقق تمدن نوین اسلامی در گرو همین وحدت مسلمانان و بیداری آنان در مقابل فتنه هاست و با وعده و نصرت الهی هم پیروزی با مسلمانان خواهد بود.

نماینده مردم در ساری در مجلس، قیام عاشورایی امام حسین(ع) را ماندگار دانست و اظهار داشت: امام حسین(ع) به دست افکار پلید و دیدگاه‌های شوم دشمنان اسلام در روز عاشورا به شهادت رسید، اما همچنان ایده‌‌ها و نظرات این بزرگوار برای ابدیت باقی مانده و همچنان چراغ راه بشریت خواهد بود.

وی با تأکید بر بهره گیری مناسب از پیام ها و درس های نهضت حسینی گفت: قیام عاشورا سراسر از عبرت و پند های بزرگی است که جامعه امروز ما باید بیشتر به این پیام ها توجه کند و آنها را سر لوحه کارهای خود قرار دهند.

بابایی کارنامی، ولایت مداری و تبعیت از امامت و ولایت را بزرگ‎ترین درس نهضت حسینی و قیام عاشورا دانست و تصریح کرد: دین خلاصه مکتب عاشورا است و امام حسین (ع) برای دفاع از شریعت محمدی دست به قیام زد و در این راه به شهادت رسید و این درس بزرگی برای همه ما است که برای دفاع از دین و ارزش های دینی باید جان خود را در کفه اخلاص قرار دهیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات