۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۷۱۶۴۱۲
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

مجالس امام حسین زمینه ای برای آشنایی همگان با اسلام و مکتب تشیع

مجالس امام حسین زمینه ای برای آشنایی همگان با اسلام و مکتب تشیع
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: مجالس امام حسین(ع) بستری برای آشنا شدن مردم دنیا با مکتب تشیع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی یکشنبه شب در مراسم عزاداری قمصر کاشان، گفت: رابطه عاشورا با ظهور امام زمان یک موضوع کاربردی است.

وی با اشاره به اینکه امام زمان (عج) هنگام ظهور در کنار کعبه برای معرفی خود به دنیا پنج ندای أَلا یَا أَهلَ الْعَالَم دارد، افزود: از این پنج ندا سه ندا در رابطه با امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به دلائل معرفی امام زمان (عج) به امام حسین (ع) اشاره کرد و ادامه داد: ۸ میلیارد نفر مردم دنیا در آخر الزمان از طریق امام حسین با اسلام و مذهب تشییع آشنا می‌شوند که یک نمونه آن مراسم شیرخوارگان حسینی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه مراسم شیرخوارگان حسینی جهانی است، گفت: امسال حدود ۵۰ کشور دنیا این مراسم را برگزار کردند، اما انگلستان به این ادعا که گرفتن نوزاد بر روی دست خشونت است اجازه برگزاری این مراسم را نمی‌دهد و این در حالی است که مراسم قمه زنی شیعه انگلیسی با اسکورت پلیس این کشور برگزار می‌شود.

به گفته وی انگلستان قمه زنی شیعه انگلیسی را حمایت می‌کند تا شیعه با خشونت به دنیا معرفی کند، اما برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی را با بهانه ترویج خشونت ممنوع می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان مجالس امام حسین (ع) را بستری برای آشنا کردن مردم دنیا با مکتب تشییع و اسلام دانست و گفت: یکی از ابزار‌هایی که به وسیله آن دنیا با شیعه آشنا می‌شود امام حسین (ع) است و یکی از مراسم‌های آن شیرخوارگان حسینی است که روز به روز در دنیا در حال گسترش است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه اربعین حسینی دومین مراسمی است که دنیا با امام حسین (ع) و مکتب تشییع آشنا می‌کند، افزود: برگزاری ۲۰ میلیونی پیاده روی اربعین به طرف کربلا، دنیا را با امام حسین آشنا می‌کند و از طریق امام حسین با مکتب تشیع آشنا می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: با ظهور امام زمان همه باید خود برای اجرای هر دستوری که از سوی امام زمان (ع) صادر می‌شود آماده کنیم، امروز در زمان غیبت امام عصر باید خود آماده انجام فرامین امام زمان (عج) کنیم.

وی افزود: دیر یا زود امام زمان (عج) ظهور خواهد کرد و ما از امروز باید تمرین کنیم تا آماده باشیم که اگر نامه‌ای از امام زمان (عج) به دست ما رسید بلافاصله حرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تبعیت از رهبری را تبعیت از امام زمان (عج) دانست و با اشاره به اینکه یکی از آزمون‌های اطاعت از امام زمان (عج)، اطاعت از ولی فقیه زمان است اظهار داشت: اگر امروز از رهبری نائب امام زمان (عج) تبعیت کنیم، از امام زمان (عج) نیز تبعیت خواهیم داشت./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات