۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۷۱۶۴۲۵
امام جمعه موقت کاشان عنوان کرد؛

نهضت امام حسین؛ معرِّف اسلام واقعی

نهضت امام حسین؛ معرِّف اسلام واقعی
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از دستاورد‌های نهضت امام حسین (ع) را تفکیک اسلام واقعی از اسلامی اموی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار صبح روز عاشورای حسینی در مراسم زیارت عاشورا که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: لشکر امام حسین (ع) و لشکری که مقابل امام حسین (ع) ایستاده بودند مقابل یک قبله نمازمی خواندند وقرآن و پیامبر و کعبه را قبول داشتند و نماز خوان و قرآن خوان بودند.

وی به چرائی حادثه کربلا ۵۰ سال بعد از رحلت پیامبراکرم (ص) توسط کسانی که اهل نماز و روز و قرآن و نماز شب بودند اشاره کرد و افزود: آن‌ها ادعای اسلام می‌کردند، اما اسلام آن‌ها اسلام اموی بود و اسلام حقیقی و ناب نبود.

حجت الاسلام اسلامی تبار نداشتن بصیرت را مهمترین ویژگی اسلام اموی که منبع تمامی فساد‌ها است دانست و ادامه داد: جهل و نادانی، عدم شناخت و نداشتن بصیرت در اسلام اموی سبب شد تا مقابل اسلام ناب و حقیقی صف آرائی کنند.

به گفته وی دستاورد مدعیان اسلام بی بصیریت واسلام اموی، اسلام منهای سیاست و همراهی با ظالم و حامی ظالم است.

امام جمعه موقت کاشان یکی از دستاورد‌های نهضت امام حسین (ع) را تفکیک اسلام واقعی از اسلامی اموی دانست و اظهار داشت: دنیا با نهضت امام حسین (ع) با اسلام واقعی آشنا شد.

حجت الاسلام اسلامی تبار برخی عزاداری‌های امروز را عزاداری آمریکایی دانست و ادامه داد: منع دعا برای رهبری و گرامی نداشتن یاد و خاطره شهدا در برخی از هیئات مذهبی مصداق بارز عزاداری آمریکایی است.

وی با اشاره به اینکه اسلام آمریکایی و عزاداری آمریکایی، عزاداری مورد علاقه دشمن است که ترامپ و بایدن آمریکایی برآن مهر تائید می‌زنند، گفت: اسلام آمریکایی اسلامی است که با اشدا علی الکفار، مرگ با آمریکا، دعا برای رهبری و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا مخالف است.

به گفته وی صرف گریه بر مصیبت‌های امام و حسین (ع) و یارانش که در آن بصیرت نباشد گریه برای اسلام آمریکایی است.

امام جمعه موقت کاشان یادآور شد: زمانی که کمونیست‌ها بر شمال ایران مسلط شدند تمام مظاهردین را نابود کردند و تنها قمه زنی روز عاشورا در خیابان‌ها را آزاد کردند تا شیعه را خشن معرفی کنند.

به گفته وی امروز نیز قمه زنی شیعه انگلیسی در انگلستان آزاد است، اما برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی با بهانه ترویج خشنونت ممنوع است.

حجت الاسلام اسلامی تبار عزت طلبی و زیربار ذلت نرفتن را شعار امام حسین (ع) در روز عاشورا دانست و گفت: اسلام آمریکایی اسلام بی خطر، گاو شیرده، قلب پاک بدون حجاب، عزاداری بدون نماز، عزاداری همراه با نماز و ربا، عزاداری همراه با مردم آزاری و عزاداری همراه با ظلم و حق الناس است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات