۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۷۱۶۸۵۲
نماینده ولی‌فقیه در کاشان مطرح کرد؛

لزوم تحقق اینترنت ملی در کشور

لزوم تحقق اینترنت ملی در کشور
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم تحقق اینترنت ملی در کشور تأکید کرد و گفت: این درخواست رهبر معظم انقلاب نباید روی زمین بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در جلسه گزارش عملکرد شورای فضای مجازی و سامانه فدک، گفت: یکی از راهکار‌های مقابله تهاجم فرهنگی و آسیب‌های ناشی از آن توجه به اینترنت ملی است.

وی با اشاره به بی توجهی دولت سابق به اهمیت اینترنت ملی، بر اهتمام دولت سیزدهم برای راه اندازی اینترنت ملی تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد که با محقق شدن اینترنت ملی در کشور این درخواست رهبر معظم انقلاب روی زمین نماند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی راه اندازی سامانه فدک در کاشان را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: برای استفاده حداکثری از این سامانه نسبت به ارتقای آن اهتمام داشته باشید.

وی فعالیت انجام شده در فضای مجازی و راه اندازی سامانه فدک در کاشان را مهم دانست و بر ادامه فعالیت‌ها تا رسیدن به قله‌های رفیع‌تر تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ارتباط شورای مجازی شهرستان کاشان با مجموعه بسیج حقوقدانان این شهرستان را حائز اهمیت دانست و گفت: همکاری این دو مجموعه با یکدیگر منجر به ارتقای فعالیت‌ها شورای مجازی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همچنین به لزوم فعالیت‌های کارگروه فضای مجازی در زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی کاشان اشاره کرد و ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون دو جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان برگزار شده است، اما کار گروه فضای مجازی تشکیل نشده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان تمام مشکلات و آسیب‌ها و چالش‌های فضای مجازی ناشی از ولنگاری در فضای مجازی دانست و گفت: با تمام امکانات خود همراه و پشتیبان شورای فضای مجازی هستیم.

میثم نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان نیز با اشاره به اینکه کاشان نخستین شهرستانی است که شورای فضای مجازی در آن تشکیل شد، گفت: طرح تشکیل شورای فضای مجازی کاشان به صورت ابتکاری توسط اداره فرهنگ و ارشاد کاشان تدوین و به شورای فرهنگ عمومی شهرستان ارائه شد.

وی افزود: سال ۹۴ که هنوز بحث فضای مجازی به مانند امروز مطرح نبود طرح «تشکیل شورای فضای مجازی کاشان» به شورای فرهنگ عمومی ارائه شد و در سال ۹۵ به تصویب شورای فرهنگ عمومی شهرستان رسید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان دارای چهار کمیته از جمله کمیته امنیت قضائی، کمیته آموزش، کمیته پژوهشی و کمیته فنی است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات