۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۷۱۷۶۵۹
با پیام یکی از مراجع تقلید؛

همایش گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی در استان قم برگزار می شود

همایش گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی در استان قم برگزار می شود
امیر سرتیپ سلطانیان از برگزاری همایش گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی در استان قم با قرائت پیام یکی از مراجع تقلید خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نشست خبری چهارمین آیین گرامیداشت 565 شهید ارتش جمهوری اسلامی در استان قم با محوریت نیروی پدافند هوایی ارتش پیش از ظهر امروز با حضور امیر سرتیپ دوم جواد سلطانیان رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

امیر سرتیپ سلطانیان با اشاره به کنگره 6 هزار و 90 شهید استان قم که در آبانماه برگزار می شود، گفت: 565 شهید از کل شهدای استان متعلق به ارتش است که مجموعاً 5 یادواره برای پاسداشت این شهدا تدارک دیده شده که در خرداد، تیر و آذرماه سال گذشته سه دوره آن برگزار شده و یادواره آتی با عنوان همایش گرامیداشت 565 شهید ارتش جمهوری اسلامی در استان قم پنجشنبه 3 شهریورماه سال جاری ساعت 17 توسط نیروی پدافند با قرائت پیام یکی از مراجع عظام تقلید در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار خواهد شد.

وی افزود: چهارشنبه 2 شهریورماه مراسم غباررویی قبور مطهر شهدای پدافند استان قم با حضور خانواده شهدا در گلزار شهدای علی بن موسی بن جعفر (ع) برگزار می شود، همچنین 110 خانواده شهید دیدار و تقدیر و تشکر به عمل آمده است، حقیقتاً خانواده شهدا گنجینه های ارزشمندی هستند که سال ها پیش باید قدردانی و مورد سپاس قرار می گرفتند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در همایش پیش رو چهره های برجسته حوزوی و دینی، کشوری، لشکری و استانی دعوت شده است، اظهار کرد: در این مراسم پیام یکی از مراجع بزرگوار قرائت و درصدد دعوت از یکی دیگر از مراجع عظام تقدیر در جلسه مذکور هستیم.

امیر سرتیپ سلطانیان با اشاره به اینکه وظیفه ما حفظ آرمان ها و دستاوردهای شهدا است، تصریح کرد: نیروی پدافند هوایی ارتش به صورت 24 ساعته با چشمانی بیدار و هوشیار وظیفه تامین امنیت هوایی کشور و پیرامونی آن را برعهده دارد.

در ادامه جناب سرهنگ نعمت محسنی زرین فرمانده گروه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) با اشاره به رشادت و دلاورمردی های نیروی پدافند هوایی کشور خاطرنشان کرد: به پاسداشت رشادت های شهدای عزیز و جانفشانی رزمندگان اسلام در نیروی پدافند هوایی امن ترین آسمان منطقه از آن جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: نیروی پدافند همیشه و در همه حال حافظ و نگهبان دستاوردهای ملت و نظام عزیز ایران اسلامی است و اقتدار امروز این کشور مقدس را مدیون رهبری حکیمانه حضرت آیت الله امام خامنه ای و مجاهدت های رزمندگان و سربازان نظام هستیم.

سرهنگ زرین 7 نفر از شهدای پدافند را متعلق به استان قم دانست و عنوان کرد: از جمله شهدای پدافند شهید قمی شهید قاسم حمید است که به عنوان شهید سال ارتش نیز معرفی شده اند.

در پایان نیز دکتر خوش گفتار مقدم رئیس کنگره شهدای ارتش  استان قم با بیان اینکه مقدمات همایش از سال گذشته آماده شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه 565 شهید ارتش از استان قم هستند اما این شهدا و خانوادهایشان مظلوم واقع شده بودند و این برنامه در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و پاسداشت خانواده های آنان است.

وی هدف از اینگونه همایش ها را تکریم شهدا بیان کرد و ادامه داد: اختتامیه احلاسیه شهدای ارتش در شب شهادت شهید زین الدین برگزار خواهد شد.

دکتر خوش گفتار مقدم با بیان اینکه باید قدردان رشادت ها و از جان گذشتگی های شهدای پدافند هوایی باشیم، اظهار داشت: این امنیت به راحتی به دست نیامده است و نیروهای پدافند شبانه روزی در حال خدمت رسانی و تامین امنیت این مرز و بوم اسلامی هستند از این رو باید قدر دان آن ها باشیم.

ارسال نظرات