۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۷۱۷۷۰۰
نماینده ولی فقیه در لرستان:

مسجد ظرفیتی عظیم برای ارتقای دینی و فرهنگی جامعه است

مسجد ظرفیتی عظیم برای ارتقای دینی و فرهنگی جامعه است
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به ظرفیت مساجد در جهت ارتقای دینی و فرهنگی جامعه اشاره کرد و گفت: در این راستاباید مساجد فعال شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، بعد از ظهر امروز در هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی امور مساجد استان لرستان به روز جهانی مسجد اشاره کرد و گفت: مساجد از ابتدا مراکزی برای عبادت، آموزش معارف اسلامی و مباحث علمی، تصمیم گیری برای حل مسائل مسلمانان و جهان اسلام بودند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با تاکید امام(ره) و رهبری مساجد به جایگاه خود برگشتند، افزود: مساجد ظرفیت های زیادی دارند که باید از این ظرفیت برای ارتقای فرهنگی و دینی استفاده شود.

وی تاکید کرد: همه باید تلاش کنند تا حضور خانواده ها در مساجد پررنگ تر شود و خانواده ها در امور مساجد مشارکت یابند.

امام جمعه خرم آباد به اهمیت حضور بانوان در مساجد اشاره کرد و گفت: این حضور سبب حضور همسران و فرزندان آنها می شود و فرصتی فراهم می شود که براساس برنامه ریزی امام جماعت، بتوانند آموزش های لازم را با محوریت های سبک زندگی، آموزش های دینی و سایر بخش ها به کار بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر ضرورت جذب جوان و نوجوانان به مساجد تاکید کرد: باید برنامه ریزی کرد تا مساجد محلی برای جذب نوجوانان و جوانان باشد.

وی تصریح کرد: مسجد فقط در هنگام اذان باز نباشد بلکه باید محلی برای اجرای برنامه های فرهنگی، دینی و مذهبی باشد و طبیعتا یک امام جماعت خوش فکر و اهل تعامل می تواند چنین شرایطی را برای حضور بیشتر مردم فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه وقتی مساجد انبوه باشد و تعداد زیادی در آن حضور داشته باشند، این حضور می تواند در جمعیت نماز جمعه نیز مشهود باشد، خاطرنشان کرد: مسجدی که بتواند سلامت روحی و معنوی و دینی محله را تامین کند، نعمت بزرگی است.

وی بر ضرورت همراهی و همکاری با مساجد تاکید کرد و گفت: بخش فرهنگی مسجد گاهی اعتبار ندارد تا اردوی فرهنگی برای نوجوانان فراهم کند که در این بخش مسجد نیازمند همراهی هایی است و اگر همه کمک کنند وضعیت مساجد بهتر از این خواهد شد./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات