۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۷۱۷۷۴۰
پاسخ صنعا به فرمانده آمریکایی؛

وجود نیروی خارجی در خلیج عدن و باب المندب غیرقانونی است

وجود نیروی خارجی در خلیج عدن و باب المندب غیرقانونی است
حسین العزی در واکنش به اظهارات روز گذشته فرمانده ناوگان پنجم آمریکا در خاورمیانه گفت که وجود نیروهای خارجی در خلیج عدن و باب المندب اقدامی غیرقانونی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن امروز دوشنبه در صفحه توییتر خود نوشت: وجود نیروهای خارجی در خلیج عدن و باب المندب و هر نقطه از آب ها و جزایر یمنی اقدامی غیرقانونی و بسیار بد است.

وی تاکید کرد: این اقدام تهدیدی مستقیم برای کشتیرانی است و منافع مشترک را در معرض خطر قرار می دهد.

العزی خاطرنشان کرد که گزینه صلح و احترام حقوق ملت یمن و حاکمیت و استقلال آن بهترین و تنهاترین راه محافظت از منافع همگان است.

بر اساس این گزارش، روز گذشته چارلز برادفور کوپر، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در اظهاراتی گفته بود که آمریکا قصد دارد پیشرفته ترین ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین در جهان را در منطقه خاورمیانه و خلیج عدن و دریای سرخ مستقر کند.

فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در گفت و گو با روزنامه «الایام» بحرین افزوده بود: هدف ما این است که با استقرار ۱۰۰ هواپیمای بدون سرنشین موسوم به USB، پیشرفته‌ترین ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین در جهان را در منطقه خاورمیانه توسعه و رشد دهیم.

وی گفته بود: استقرار این ناوگان، قدرت نظارتی نیروی دریایی [ آمریکا ] را افزایش می‌دهد تا بتواند مناطق حساس نفت و جریان کشتیرانی را بهتر رصد کند.

کوپر ابراز امیدواری کرد که این پهپادها تا تابستان ۲۰۲۳ عملیاتی شوند اما مشخص نکرد که کدام کشورها در این ناوگان به آمریکا خواهند پیوست.

وی با این ادعا که با استفاده از سیستم‌های پهپادی می‌توان موارد بیشتری را مشاهده کرد به ناتوانی نیروی دریایی آمریکا در پوشش ضعف‌های خود اشاره کرد و گفت: این تنها راه برای پوشاندن ضعف‌هایی است که ما داریم./۹۸۸/

ارسال نظرات