۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۷۱۷۹۳۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

تحقق جهاد تبیین نیازمند همراهی و همگرایی است

تحقق جهاد تبیین نیازمند همراهی و همگرایی است
اصفهان - حجت الاسلام والمسلمین حسینی تحقق جهاد تبیین را نیازمند همگرایی دانست و گفت: نمایندگان ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها را تبدیل به دارالجهاد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در نشست مسؤولان حوزه‌های نمایندگی ولی فقیه استان‌های وزارت جهاد کشاورزی در کاشان با گرامیداشت هفته دولت و خاطره شهید رجایی و باهنر گفت: گفت: نمایندگان ولی فقیه جهاد کشاورزی با تدبیر مشکلات مردم در حوزه زکات و ذبح شرعی را برطرف کنند.

وی حرفه کشاورزی و زارعت را حرفه‌ای مقدس دانست و با اشاره به اینکه خداوند خود را زارع معرفی کرده است، یادآور شد: خداوند در سوره واقعه و در آیه شریفه «أَأَنْتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ» خود را زارع معرفی کرده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان در ادامه تحقق جهاد تبیین را نیازمند همراهی و همگرایی دانست و با تأکید بر تبیین خدمات نظام برای مردم افزود: نمایندگان ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها را تبدیل به دارالجهاد کنند

در ادامه حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم نماینده ولی فقیه در دامپزشکی کشور با بررسی چالش‌های کشتار در کشتارگاه ها، گفت: در یک کشتارگاه تنها ۱۰ هزار ذبح شرعی در شبانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به تأکید قرآن بر غذای حلال به عنوان غذای سفارش شده قرآن، اظهار داشت: در بازدید‌های سرزده شبانه از کشتارگاه‌ها چنانچه هنگام ذبح شرعی تخلفی مشاهده شود بلافاصله برخورد می‌شود و در مسأله غذای حلال و طیب با احدی تعارف نداریم.

حجت الاسلام سلطانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز با اشاره به اینکه مسائل غذایی در حال پیگیری و احیا است، افزود: حوزه نمایندگی در این زمینه قابلیت‌های مثبت فراوانی دارد.

وی ادامه داد: تلاش می‌شود با جذب افراد متعهد، حوزه‌های نمایندگی فعال‌تر از قبل شده و از افراد متعهد در تراز انقلاب اسلامی استفاده شود.

حجت‌الاسلام حسنعلی خوئینی معاون نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های معاونت‌های حوزه‌های نمایندگی از تهیه بانک اطلاعات فعالان قرآنی و عقیدتی و فرهنگی خبرداد و گفت: فعالیت‌ها رو به افزایش کیفی و کمی است و برای ارتقاء فعالیت‌ها از هرگونه نوآوری حمایت می‌شود.

رضا مظلومی رئیس جهاد کشاورزی کاشان نیز با تبریک هفته دولت به سفیران امنیت غذایی گفت: شهرستان کاشان به عنوان شهر نخستین‌ها در تولید برخی از محصولات کشاورزی از جمله محصولات چهار اقلیمی و همچنین ماهیان زینتی و پرندگان زینتی همچنان رتبه نخست کشور را دارد.

در این نشست نمایندگان ولی فقیه از استان‌های اصفهان، فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و بندرعباس تاکید کردند مجموعه نمایندگان  ولی فقیه به دنبال حل مشکلات اداری مردم باشند و در اربعین پیش رو نیز مجموعه‌های تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین ربانی نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی حضور همه جانبه داشته باشند.

شایان ذکر است، همزمان با هفته نشست هم اندیشی تخصصی نمایندگان ولی فقیه استان‌ها منطقه دو کشور در جهاد کشاورزی با حضور نمایندگان ولی فقیه جهاد کشاورزی در استان‌های اصفهان، فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر و بندرعباس با حضور امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان در جهاد کشاورزی کاشان برگزار شد.

لازم به ذکر است، همایش غذای حلال با حضور آیت الله رئیسی رئیس جمهور و سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در آینده نزدیک برگزار می‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات