۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۷۱۷۹۹۳
امام جمعه شهرستان گیلانغرب:

مساجد در بخش‌های مختلف ماموریت دینی و انقلابی خویش را انجام دهند

مساجد در بخش‌های مختلف ماموریت دینی و انقلابی خویش را انجام دهند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: فعالیت مساجد نباید فقط برای اقامه نماز باشد، بلکه باید فعالانه در بخش‌های مختلف ماموریت دینی و انقلابی خود را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جلسه قرارگاه تحقق محله اسلامی در گیلانغرب با حضور امام جمعه این شهرستان، فرمانده سپاه گیلانغرب و جمعی از مدیران و مسؤولان محلی برگزار شد.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب؛ امام جمعه گیلانغرب در این جلسه ضمن تشریح ابعاد  مختلف اجتماعی و دینی مساجد و اهمیت آن در تحقق محلات اسلامی، در سخانی اظهار داشت: مساجد باید با کمک بخش‌های مختلف و تشکل‌ها به خصوص روحانیون به پایگاه اجتماعی محلات، خدمت به مردم و رفع مسایل شهروندان تبدیل شود.

امام جمعه گیلانغرب در جمع اعضای قرارگاه تحقق محله های اسلامی افزود: کارکرد اصلی مسجد باید انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی و دینی و رفع دغدغه‌های مردم باشد و در همین بحث محلات اسلامی نیز با حضور امام جماعت و مردم محور بسیاری از کارها باید همین مساجد ما باشند.

این استاد حوزه با عنوان اینکه ایجاد محله اسلامی با محوریت فعالیت مساجد و امام جماعت محله و همچنین با هم افزایی اهالی محل امکان پذیر خواهد بود، افزود: فعالیت مساجد نباید فقط برای اقامه نماز باشد، بلکه باید فعالانه در بخش‌های مختلف ماموریت دینی و انقلابی خود را در حل و فصل امور انجام دهند.

وی از ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی خیرین و همچنین نیازمندان شهرستان خبر داد و گفت: نرم افزار جامعی برای حوزه انفاق مومنین در دست طراحی است که تحقق آن نیازمند  تعامل جمعی مسئولین عزیز در شهرستان است که انشالله در راستای تحقق محلات اسلامی این محم هم اجرایی خواهد شد.

در ادامه این جلسه، سرهنگ محمد جواد نجفی؛ فرمانده سپاه گیلانغرب با اشاره به سند اعتلای ۱۰ ساله بسیج برای پیاده سازی گام دوم انقلاب و تحقق دولت اسلامی، گفت: در این راستا تشکیل محلات اسلامی در سطح کشور در محوریت این برنامه قرار دارد.

فرمانده سپاه شهرستان گیلانغرب افزود: دستیابی به حیات طیبه و تحقق تمدن اسلامی که مدنظر مقام معظم رهبری است، در گرو عبور از 5 مرحله؛ انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی، امت اسلامی و تمدن اسلامی می باشد.

 وی تصریح کرد :انقلاب اسلامی و مرحله تشکیل نظام اسلامی تحقق یافته و اکنون در مرحله دولت اسلامی و شکل گیری جامعه اسلامی می باشیم که تحقق محله اسلامی بستر ساز جامعه و کشور اسلامی است.

فرمانده سپاه شهرستان گیلانغرب، با اشاره به دوران امامت حضرت علی علیه السلام، تصریح کرد: آشنایی با انتظارات و توقعات مقام معظم رهبری و تلاش برای تحقق آنها وظیفه و رسالت اصلی امروز ماست.

سرهنگ نجفی به وجود مساجد در محلات شهرستان، تلاش برای اقامه نماز جماعت  و محور قرارن داد کار در همه آنها را مورد تأکید قرار داد و گفت: تغییر و تحول نیازمند اقدام عملی است و بدیهی  است کار با جلسه و تبلیغات و شعار و کاغذ بازی پیش نمیرود  و از صدر اسلام تقابل جبهه حق و باطل وجود داشته و امروز نیز وجود دارد، لذا باید با تمسک به راهبرد قرآنی برای مقابله با د شمنان اسلامی که همانا قوی شدن است، در راستای تحقق آیه شریفه «واعدوا لهم مااستطعتم من قوه»  بکوشیم.

فرمانده سپاه شهرستان گیلانغرب با تأکید بر ضرورت کارهای ریشه ای در مقابله با جنگ نرم دشمنان، افزود: انسجام بخشی خوب با ارکان محله و پرهیز از انجام کارهای جزیره ای و موازی، راهکار اصلی برای تحقق محله اسلامی است.

وی در پایان گفت: بسیج در کنار مردم  با اجرای این طرح در پی تسهیل‌گری و فراهم کردن بستر حضور هر چه بیشتر مردم در تحقق دولت اسلامی است./1400/

ارسال نظرات