۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۷۱۸۰۰۶
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کارهای فرهنگی مطابق با الگوی مصوب شده در دولت است

کارهای فرهنگی مطابق با الگوی مصوب شده در دولت است
اسماعیلی گفت: هیچ کاری در حوزه فرهنگی انجام نمی شود مگر مطابق با الگوی مصوب شده در دولت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در حاشیه سفر به کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه فرهنگ به بازسازی در حکمرانی فرهنگ نیاز داشتیم و مطالبه مقام معظم رهبری هم در اولین دیدارشان همین بود که بازسازی انقلابی و ساختارهای فرهنگی صورت بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در طی یک سال گذشته این اتفاق مهم رخ داده؛ تثبیت حوزه فرهنگ به لحاظ ساختاری صورت گرفته است ما امروز متناظر با ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست رئیس جمهور بسیاری از گره های حوزه فرهنگ گشوده شده است.

اسماعیلی افزود:  امروز هیچ طرحی در هیئت دولت مطرح نمی‌شود مگر اینکه پیوست فرهنگی داشته باشد و کارگروه آن را تعیین کند.

وی خاطرنشان کرد: در  بحث اعتبارات در حوزه فرهنگ آیین نامه ابلاغ شد و این گام بزرگی برای ساماندهی و مدیریت بودجه در خارج از مسیر دستگاه‌های فرهنگی بود چون اکثر دستگاه‌های دولتی هزینه های زیادی رو در حوزه فرهنگ در خارج ضابطه انجام می دادند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هیچ کاری در حوزه فرهنگی انجام نمی شود مگر مطابق با الگوی مصوب شده در دولت باشد.

وی به بحث محرومیت زدایی در حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: در بیش از ۷۰ شهرستان حدود ۴۰ هزار هنرجو آموزش دیده اند. همچنین در دولت برای پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگ ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است که در هفته دولت بیشتر آنها افتتاح می شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جبران بخشی از عقب ماندگی در حوزه فرهنگ گفت: بیش از ۳۰۰ سالن سینما در حال ساخت داریم که حدود 100 مورد آن در همین هفته افتتاح خواهد شد./1400/

ارسال نظرات