۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۷۱۸۲۰۰
امام جمعه موقت کاشان:

تنها راه سعادت تبعیت از امام معصوم است

تنها راه سعادت تبعیت از امام معصوم است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار سعادت انسان را در پیروی و تبعیت از امام معصوم دانست و گفت: تنها راه سعادت تبعیت از امام معصوم به شرط امام شناسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار یکشنبه شب در ادامه تفسیر شرح دعای بیست و ششم از صحیفه سجادیه که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: امام سجاد در بالاترین مرتبه به ما چگونگی برخورد کردن با همسایگان را آموزش می‌دهند.

وی احسان به همسایگان را یکی از راه‌های تکریم همسایگان دانست و یکی از صفات مسلمان واقعی خیرخواهی برای دیگران اعلام کرد و افزود: دعای خیر در حق همسایگان همان احسان به همسایگان است.

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از مهمترین دعاها در حق همسایگان را داشتن اخلاق حسنه برای آن‌ها دانست و با اشاره به اینکه داشتن اخلاق حسنه در ارزش گذاری انسان‌ها حائز اهمیت است، گفت: اخلاق نیکو زندگی را شیرین می‌کند، از این رو امام سجاد (ع) در دعای به همسایگان خواستار داشتن اخلاق نیکو است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: امام سجاد (ع) علاوه بر اینکه برای همسایگان دعا می‌کند تا اخلاق نیکو داشته باشند، از آن طرف نیز از خداوند می‌خواهد تا خود هم رفتار نیکو با همسایگان داشته باشد.

وی افزود: امام سجاد در ادامه روند دعا را از دعا برای همسایگان تغییر می‌دهد و برای خود نیز خواستار خوش رفتاری با همسایگان می‌شود تا اگر آن‌ها به او ظلم کردند، گذشت کند و نسبت به همسایگان و شیعیان حسن ظن داشته داشته باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: امام سجاد (ع) از خداوند می‌خواهد تا بتواند آنچه را که برای نزدیکان خاص خودم رعایت می‌کند برای همسایگان اش نیز رعایت کند.

وی با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) به طریقی دعا می‌کند که برای ما قابل درک نیست، افزود: اهل بیت (ع) به لحاظ ارزش‌های اخلاقی در اوج هستند و علاقه دارند حداقل شیعیان آن‌ها شباهت‌هایی با آن‌ها داشته باشند.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: امام سجاد (ع) در ادامه باردیگر روند دعا را تعییر می‌دهد و از خدا می‌خواهد آنچه را که او برای همسایگان اش از خداوند درخواست کرده است، همسایگانش نیز برای او از خداوند درخواست کنند و آن‌ها نیز او را مانند اقوام خود بدانند و آنچه را برای اقوام خود می‌خواهند برای او نیز بخواهند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: امام سجاد در پایان این دعا از خداوند می‌خواهد به همسایگان اش نسبت به ایشان بصیرت داشته باشند و متوجه باشند امام آن‌ها و حجت خدا هستم تا از طریق بصیرت و امام شناسی داشته باشند تا سعادتمند شوند.

امام جمعه موقت کاشان سعادت انسان را در پیروی و تبعیت از امام معصوم دانست و اظهار داشت: اگر از مسیر امام منحرف شویم برگشت به مسیر اصلی سخت و دشوار است و تنها راه سعادت، انسان تبعیت از امام معصوم آن هم شرط امام شناسی است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات