۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۷۱۶۷۴۳
امام جمعه موقت کاشان تبیین کرد؛

شرایط برخورداری از شفاعت در قیامت

شرایط برخورداری از شفاعت در قیامت
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: در قیامت هیچکس نمی‌تواند به دیگران کمک کند و به فریاد دیگران برسد و تنها راه کمک در قیامت شفاعت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در تفسیر آیه ۲۲ از سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن سرنوشت کسانی را که امروز در مسیر انحراف قرار دارند روشن کرده است تا در قیامت اظهار بی اطلاعی نکنند.

وی افزود: خداوند در قرآن سرنوشت کسانی که در مسیر مستقیم و مسیر حق قرار دارند و کسانی را که در مسیر انحراف و شیطان گام بر می‌دارند مشخص کرده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند در آیه قبل سرنوشت کسانی که از رهبران ظالم خود پیروی می‌کنند و در قیامت از رهبران ظالم خود کمک می‌خواهند درحالیکه رهبران آن‌ها نیز گرفتار اعمال ظالمانه خود هستند و کاری از آن‌ها ساخته نیست را مشخص کرده است.

وی ادامه داد: گروهی که از شیطان پیروی کردند و در قیامت شیطان را ملامت می‌کنند، شیطان از آن‌ها می‌خواهد خود را ملامت کنند که دعوت او را پذیرفتند، درحالیکه می‌توانستند دعوت شیطان به گناه را نپذیرند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: در قیامت هیچکس نمی‌تواند به دیگران کمک کند و به فریاد دیگران برسد و تنها راه کمک در قیامت شفاعت است و شفاعت نیز نیاز به دو شرط مهم اذن خداوند و داشتن شرایط شفاعت است.

وی افزود: شفاعت کنندگان نیز انبیاء الهی، ائمه معصومین (س) و شهدا و علمای ربانی هستند که نزد خدا مقام دارند و اجازه شفاعت به آن‌ها داده می‌شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه هرکس نیاز به شفاعت داشته باشد باید شرایط شفاعت را داشته باشد، گفت: امام صادق (ع) می‌فرماید رفتار انسان دردنیا باید به گونه‌ای باشد که در قیامت به شکل انسان ظاهر شود تا در صورت نیاز به شفاعت شرایط شفاعت داشته باشد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: شافعین در محشر تنها اجازه شفاعت از کسانی را دارند که رضایت خدا را داشته باشند و رضایت خداوند نیزدر گرو دو رکن مسلمان بودن و ولایتمدار بودن است و ولایت امیرمومنان (ع) را داشته باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: شرک ظلم بزرگی است چرا که در کفر توهین به خدا نیست، اما در شرک توهین به خدا است، کفر خدا را قبول ندارد اما شرک خدا را همراه با شریک قبول دارد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات