۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۷۱۸۲۴۳

یک‌میلیون هکتار از باغ‌های کشور فرسوده هستند و برای احیای آنها برنامه داریم

یک‌میلیون هکتار از باغ‌های کشور فرسوده هستند و برای احیای آنها برنامه داریم
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یک‌میلیون هکتار از باغ‌های کشور فرسوده هستند، گفت: عملیات اصلاح، احیا و جایگزینی باغ‌های فرسوده در دولت سیزدهم آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  محمدمهدی برومندی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره اقداماتی که  در راستای برنامه دولت برای  احیای واحدهای تولیدی در بخش باغبانی این وزارتخانه وجود دارد اظهار داشت: یک میلیون‌ هکتار از باغات کشور فرسوده هستند به همین منظور ردیفی در معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به‌عنوان اصلاح و احیای باغ‌ها در نظر گرفته شده است و در این راستا باغ‌های کشور اصلاح، احیا و حذف و جایگزین می‌شوند.

وی با ابراز اینکه "در نخلستان‌های خرما که دارای محصولی صادراتی نیز هستند نیازمند اصلاح و احیا هستیم " افزود: در خوزستان و بوشهر نیازمند حذف و جایگزینی برخی نخلستان‌ها هستیم.

 معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی ادامه داد: در دولت سیزدهم و در قالب سفر رئیس جمهور به استان بوشهر برای اولین بار 2500 هکتار از نخلستان‌های خرمای استان احیا و جایگزین می‌شوند که عملیات آن شروع شده است.

وی تصریح کرد: اصلاح، احیا و جایگزینی باغ‌های فرسوده در کشور در دستور کار است و در نقاط مختلف کشور این اقدامات انجام می‌شود.

ارسال نظرات