۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۹
کد خبر: ۷۱۸۴۵۶

مرز بین‌المللی مهران باز است اما باید از امنیت زائران مطمئن باشیم

مرز بین‌المللی مهران باز است اما باید از امنیت زائران مطمئن باشیم
استانداری ایلام با اشاره به باز بودن مرز مهران اعلام کرد: اگرچه مرز بین‌المللی مهران باز است، اما با توجه به شرایط داخلی کشور عراق تا زمانی که از امنیت زائران اطمینان حاصل نشود اجازه خروج از کشور به زائران اربعین حسینی داده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری تسنیم از ایلام و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، علی‌رغم اینکه براساس دستورالعمل‌ها مرز مهران باز شد، اما تا حصول اطمینان کامل از برقراری امنیت زوار اربعین در شرایط فعلی کشور عراق، همچنان خروج زائران از مرز مهران ممنوع بوده و فقط زمینه بازگشت هموطنان از کشور عراق به میهن  فراهم است.

در این اطلاعیه قید شده هرگونه تغییر در شرایط تردد زائران  که مورد  تایید مقام‌های مسئول و ستاد مرکزی اربعین کشور رسماً از طریق رسانه‌های معتبر اطلاع رسانی شده و زائران اربعین حسینی باید براساس آن نسبت به سفر خود برنامه‌ریزی کنند.

شور و حال زائران اربعین در ‌مرزهای شرق کشور/ پذیرایی مطلوب از زائران پاکستانی در مرزهای میرجاوه و ریمدان

به گزارش تسنیم، استاندار ایلام و فرماندار مهران  ساعتی پیش در خبری اعلام کردند مرز مهران برای تردد زوار بازگشایی شده که هم اکنون در این اطلاعیه بر مسدود بودن مرز تا برقراری کامل امنیت تاکید شده است.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم حکایت از آن دارد که باز بودن مرز مهران فقط برای ورود زائران سفر کرده به عراق بوده و فعلا زائران جدید اجازه خروج از مرز مهران را ندارند.

انتهای پیام/180/ی

ارسال نظرات