۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۷۱۸۴۷۸
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی:

اولویت در توزیع اعتبارات به پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص پیدا کرده است

اولویت در توزیع اعتبارات به پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص پیدا کرده است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: در حوزه استانی اولویت در توزیع اعتبارات به پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص پیدا کرد و پیش‌بینی ما بر این است حدود ۱۲۴ پروژه با حدود ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۱ به اتمام برسد.

به‌گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک ، "نوربخش عسگری"، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی با حضور در دفتر  خبرگزاری تسنیم  استان مرکزی از این رسانه بازدید و با خبرنگاران این خبرگزاری گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار که با حضور "کمیزی" مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی همراه بود، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پیرامون موضوعات مربوط به این حوزه با خبرنگاران تسنیم به گفت‌وگو پرداخت.

نوربخش عسگری در این بازدید با بیان اینکه با نگاه آمایشی فرمایشات استاندار مرکزی در دو بخش دنبال می‌شود گفت: بخش نخست پروژه‌های ملی است که از محل اعتبارات ملی تامین اعتبار می‌شوند و در پیوست قانون بودجه هستند و به دستگاه‌های ملی این اعتبار ابلاغ می‌شود و بخشی از اعتبارات استانی در شورای برنامه‌ریزی توسعه اعتبارات توزیع و پروژه‌ها در کمیته شهرستان تصویب و مبادله می‌شود.

وی تصریح کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام که سال‌ها در استان باقی مانده و نماد ناکارآمدی دولت‌ها شده مانند بیمارستان ولی‌عصر، کتابخانه مرکزی، فرهنگسرای اراک، یا بحث‌های انتقال آب، پروژه‌های حوزه آب و پروژه‌های متعدد دیگر در حوزه ملی و استانی تقسیم کار شده است .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی بیان کرد: پروژه‌هایی که از محل اعتبارات ملی است مطابق با ظرف قانونی در بودجه مشخص شده است و بخشی که مربوط مسائل اساسی استان است و سال‌ها مغفول باقی مانده بود در پروژه‌های مصوب سفر آورده شد یعنی هم از قانون بودجه و هم از ظرفیت سفر رئیس جمهور استفاده شد تا بخش زیادی از این پروژه‌ها که جزو مهم‌ترین پروژه‌ها محسوب می‌شوند به اتمام برسد.

 

عسگری خاطرنشان کرد: در حوزه استانی اولویت در توزیع اعتبارات به پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص پیدا کرد و هر شهرستان به فراخور نوع اعتبارات موجود کمک کند در سال 1401 پروژه‌های نیمه‌کاره تمام شود و پیش‌بینی ما بر این است حدود 124 پروژه با حدود 180 میلیارد تومان اعتبار در سال 1401 به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های ملی و استانی در اولویت کاری قراردارد، بیان کرد: پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند در اعتبار به آنها توجه شد و در اولویت تخصیص قرار گرفتند همچنین پروژه‌های در سطح ملی در سفر هیئت دولت مورد توجه قرار گرفتند و هم اعتبارات مورد نیاز در یک یا دو سال بسته به نوع پروژه پیش‌بینی شده است بنابراین در دو مرحله تخصیص اعتبار، پروژه‌های سفر مورد توجه قرار گرفت تا در کوتاه‌ترین زمان به اتمام برسند.

انتهای پیام/712/ی

ارسال نظرات