۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۱۸۵۶۷
نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری:

خودسازی، بزرگ ترین تکلیف انسان است

خودسازی، بزرگ ترین تکلیف انسان است
استاد حوزه خودسازی را تکلیف امروز هر فردی دانست و گفت: برای خودسازی باید هر روز انس با قرآن داشته باشیم و از ارتباط با ائمه اطهار و امام حسین(ع) در زندگی دریغ نکنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین هاشم نیازی، ظهر امروز در آیین افتتاحیه طرح کشوری «حامیم» نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد، بر ضرورت تلاش برای خودسازی و حرکت به سمت رستگاری تأکید کرد و گفت: در این راستا باید از فرصت جوانی استفاده کنیم.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از پایه های اصلی خودسازی ارتباط با ائمه اطهار است، افزود: انس با قرآن از دیگر مؤلفه های مهم است.

وی ادامه داد: کسی که با ائمه اطهار و امام حسین(ع) همراه باشد، ثروتمندترین انسان عالم است و این ارتباط در ایجاد نشاط و شادابی در زندگی فردی و اجتماعی مؤثر است.

حجت الاسلام والمسلمین نیازی بر ضرورت توجه به نشاط و شادابی در بین نسل جوان تأکید و بیان کرد: دانشجویان با قرائت زیارت عاشورا نشاط و شادی را برای خود به ارمغان بیاورند.

وی دوری از حب دنیا را از دیگر مؤلفه های مهم خودسازی عنوان کرد و گفت: دور ساختن حب دنیا از خود سبب ایجاد نشاط و شادی شده و غصه ها و اندوه‌ها از دل بیرون می رود.

نماینده مردم لرستان در خبرگان رهبری تأکید کرد: برای عبور از عشق مجازی و پیوستن به عشق حقیقی باید از دنیا و رنگ و لعاب آن گذشت و راه راست را پیدا کرد، اگر بخواهیم راهی به محبت خداوند پیدا کنیم باید به سیره پیامبر و امامان و ولایت فقیه وارد شویم.

وی با بیان اینکه کسی که در خط اسلام و قرآن، پیامبر و امامان و ولی فقیه وارد شد رستگار خواهد شد، گفت: از دیگر راه های رستگاری نماز اول وقت و گریه بر امام حسین(ع) و خواندن نماز شب است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات