۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۷۱۸۶۶۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:

پذیرش حق و توصیه به حق در افق تمدن اسلامی جایگاه بی بدیلی دارد

پذیرش حق و توصیه به حق در افق تمدن اسلامی جایگاه بی بدیلی دارد
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر ضرورت دفاع از حق و صبر و شکیبایی در این راه تأکید کرد و گفت: پذیرش حق و توصیه به حق در افق تمدن اسلامی جایگاه بی بدیلی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، ظهر امروز در جلسه اخلاق در افق تمدن اسلامی که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان و با حضور مدیران کل ادارات استان لرستان به میزبانی اداره کل امور زندان های استان لرستان برگزار شد، گفت: حماسه و ایثاری درس آموز و بی نظیر در سال ۶۱ هجری در دهم محرم در کربلا رخ می دهد و ۷۲ تن بر گرد امامشان جمع شدند و در راه اعتلای اسلام فداکاری کردند.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: اگر این فداکاری ها و همراهی ها در طول قرن ها و عصرها نباشد، نتیجه ای که در کربلا اتفاق افتاد آثار خودش را نشان نمی دهد.

وی تصریح کرد: بلند کردن پرچم سیاه امام حسین(ع) و برگزاری جلسات روضه و گریه برای سیدالشهدا(ع) و زنده نگه داشتن آرمان ها و ارزش هایی که امام حسین(ع) و یارانش در این مسیر به شهادت رسیدند ادامه همان فداکاری ها است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه راه امام حسین(ع) نیاز به این همراهی ها و نیاز به پیام رسانی هایی دارد، خاطرنشان کرد: شهدای کربلا و همه شهدایی که در راه ارزش های اسلامی به شهادت رسیدند، راهشان را به ما سپردند و پرچم خود را به ما سپردند و برگزاری چنین جلساتی به معنای بلند کردن پرچم ارزش های اسلامی و دینی است.

وی با تأکید بر اینکه نباید سطحی به برخی از مجالس نگاه کرد، یادآور شد: عمیق بودنش به این است که مواکب حسینی و یا زیارت اربعین و کسانی که نمی توانند شرکت کنند، بسترهایی را برای دیگران فراهم می کنند و کمک هایی را در دستور کارخود قرار دهند که این دنباله همان راه امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: مدافعان حرم از حریم حضرت زینب(س) دفاع کردند و این راه ادامه دارد و کسانی که در برپایی این مراسم شرکت می کنند باید نگاهی عمیق و درس آموز از این جلسات داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان بر ضرورت دفاع از حق و صبر و شکیبایی تاکید کرد و گفت: از حق دفاع شود حتی اگر همراه با سختی هایی باشد و باید خودمان حق را بپذیریم و دیگران را به حق سفارش کنیم و منافع شخصی که فرد را تحریک می کند و سبب می شود در مسیر باطل قدم بردارد را عقب بزند و با بهره گیری از صبر بر این مهم پیروز شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر سختی هایی را به همراه دارد، ۴۳ سال در مقابل زورگویان عالم ایستاده ایم و تسلیم ناپذیر شدن همراه با خود سختی هایی دارید از جمله تحریم، کودتا، فتنه، جنگ تحمیلی ولی با ایستادگی می توان توطئه های دشمن را خنثی کرد.

وی با بیان اینکه در افق تمدن اسلامی پذیرش حق و توصیه به حق جایگاه بی بدیلی دارد و جزء اصول اساسی است، بیان داشت: زمانی نظام ما به تمام معنا اسلامی خواهد شد که این دو نکته در تار و پودش و همه سطوحش باشد و اگر این چنین باشد، تبعیض و توصیه های فراقانونی، رانت و فساد نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه اگر کسی توصیه به حق نکند در همان جایگاهی قرار می گیرد که خداوند برای ظالمین آماده کرده است، گفت، در یک نظام اسلامی اگر کسی ظالمی را ببیند که رابطه اش با بندگان خدا با دشمنی است و اگر با او مخالفت نکند هر جایگاهی که ظالم دارد، فردی هم که توصیه نکرده چنین جایگاهی دارد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات