۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۷۱۸۷۲۰

دو برابر شدن هزینه خالص واردات انرژی به کشور ایتالیا

دو برابر شدن هزینه خالص واردات انرژی به کشور ایتالیا
وزیر اقتصاد ایتالیا از دو برابر شدن هزینه خالص واردات انرژی این کشور در سال جاری میلادی خبر داد و تأکید کرد قیمت گاز و انرژی باید به یک سطح پایدار بازگردد.

به‌گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزیر اقتصاد ایتالیا اعلام کرد هزینه خالص واردات انرژی این کشور در سال جاری میلادی بیش‌از 2 برابر شده و به حدود 100 میلیارد یورو (99.5 میلیارد دلار) رسیده‌است.

ایتالیا برای سه‌چهارم از مصرف برق خود وابسته به واردات است که آسیب‌پذیری آن در برابر بحران انرژی فعلی در اروپا را افزایش می‌دهد.

دانیله فرانکو، وزیر اقتصاد ایتالیا، اعلام کرد تا امروز 6 بسته کمکی به ارزش 52 میلیارد یورو ارائه‌شده و اقداماتی برای کمک به شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان برای مقابله با صورت‌حساب‌های بالای انرژی در هفته آینده تصویب خواهد شد.

وی گفت جبران افزایش قیمت انرژی از طریق منابع مالی عمومی بسیار پرهزینه است و نمی‌توان این کار را به‌طور کامل انجام داد.

فرانکو ضمن تاکید بر لزوم رسیدگی به عملکرد بازار انرژی اروپا گفت افزایش قیمت گاز در بحبوحه‌ کاهش صادرات روسیه باعث بالا رفتن قیمت برق شده‌است.

وی اشاره کرد:«آنچه اهمیت دارد بازگرداندن قیمت گاز و انرژی به یک سطح پایدار است».

وزیر اقتصاد ایتالیا گفت هزینه خالص واردات انرژی این کشور در سال گذشته میلادی 43 میلیارد یورو بوده است. وی هشدار داد افزایش حدود 60 میلیارد یورویی هزینه انرژی در سال جاری میلادی برابر با 3 درصد از تولید ناخالص داخلی است.

انتهای پیام/110

 
ارسال نظرات