۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۷۱۸۷۲۴

معادله مقاومت در دفاع از حقوق دریایی لبنان، آمریکایی‌ها را ناامید کرده است

معادله مقاومت در دفاع از حقوق دریایی لبنان، آمریکایی‌ها را ناامید کرده است
معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله با اشاره به اینکه معادله مقاومت در دفاع از حقوق دریایی لبنان، آمریکایی‌ها را ناامید کرده است اظهار داشت که شرط‌بندی واشنگتن روی عقب‌نشینی حزب‌الله از این معادله، توهم است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان طی سخنانی در خطبه نماز جمعه اعلام کرد، جنگ نرم آمریکا با هدف دور کردن جوانان ما از دین و ارزش‌ها و اخلاقیات و مقاومت همچنان ادامه دارد و ما در برابر آن ایستاده‌ایم و با آگاهی و معرفت و روشنگری از ثوابت و اصول خود دفاع می‌کنیم. ما همچنین بیش از هر زمان دیگری به مقاومت خود پایبندیم و در دفاع از کشور و ثروت‌ها و حقوقمان عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

وی افزود، باوجود میلیاردها دلاری که آمریکا و متحدانش برای تسلیم کردن جوانان لبنانی و دور نگه داشتن آنها از هویت و مقاومت خود هزینه کردند و با وجود همه توطئه‌ها و محاصره و گرسنگی علیه ملت لبنان، اما این جوانان لبنانی هرگز تسلیم نشده و عقب‌نشینی نکردند. نسل‌های ما پایبندی خود به اصول و هویت و مقاومتشان را از طریق جمعیت بزرگی که برای خواندن سرود «سلام یا مهدی» گرد هم آمده‌اند ابراز می‌کنند.

این مقام حزب‌الله تصریح کرد، آمریکا و ابزارهای آن در داخل لبنان با مشاهده صحنه‌های اجرای سرود «سلام یا مهدی» و نیز مشارکت گسترده مردم لبنان در انتخابات پارلمانی و نتیجه‌ای که مقاومت کسب کرد ناامید شدند، به ویژه بعد از اینکه سال‌ها محاصره و تحریم و تحریک و فشار آمریکا برای تحریف جوانان لبنانی از مسیر مقاومت نتیجه نداد. زمانی که مقاومت توانست معادله خود را در مذاکرات مرزبندی با فلسطین اشغالی برای تضمین حقوق لبنان تثبیت کند آمریکا یک بار دیگر ناامید شد.

شیخ دعموش تصریح کرد، اگر آمریکا با ادامه سیاست فشار و توطئه و تعلل در پرونده مرزبندی لبنان و فلسطین اشغالی روی عقب‌نشینی مقاومت از معادله و گزینه‌های خود در احیای حقوق لبنان، شرط ‌بندی کرده کاملا در توهم است؛ زیرا مقاومت به مسیری که برای پس گرفتن حق لبنان تعیین کرده ادامه می‌دهد و تا زمانی که لبنان قادر به اکتشاف و استخراج و بهره‌برداری بی‌قید وشرط از ثروت‌های خود نباشد، این مسیر مقاومت ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات