۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۷۱۸۷۵۰
همزمان با اربعین حسینی؛

کربلای معلی میزبان کنفرانس بین المللی لبیک یا الاقصی

کربلای معلی میزبان کنفرانس بین المللی لبیک یا الاقصی
همزمان با مراسم اربعین حسینی (ع) اولین کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین در کربلا برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شهر مقدس کربلا همزمان با انجام مراسم اربعین حسینی (ع) از امروز میزبان اولین دوره کنفرانس بین المللی "ندای الاقصی" با عنوان «پایه های نهضت حسینی و نقش آن در آزادی قدس و انقلاب ملت فلسطین» می باشد.

مسئولان برگزاری با تشریح اهداف این کنفرانس بین المللی اعلام کردند: اهمیت همکاری و همبستگی بین المللی میان مومنان درخصوص مساله فلسطین، تحقق عدالت، حمایت از ملت های مظلوم و در راس آن ملت فلسطین از اهداف برگزاری این کنفراس بین المللی بشمار می رود؛ انقلاب امام حسین (ع) و شهادت ایشان بزرگ ترین الگوی دفاع از حق و فداکاری در راه اصلاح و تحقق حقوق مستضعفان است.

همچنین مطرح کردن مساله فلسطین و اساس نهضت حسینی با توجه به حضور گسترده زائران اربعین حسینی (ع) مبنی بر اینکه این دو مساله نقاط وحدت میان تمام مردم از هر جنس و کشور و دین است، از دیگر اهداف برگزاری این این کنفرانس بین المللی اعلام شده است.

این کنفرانس بین المللی با همکاری تعدادی از نهادها و موسسات از جمله دبیرخانه عمومی عتبات حسینی، دار الافتای عراق و کمپین جهانی بازگشت به فلسطین برگزار می شود.

این کنفرانس چهار محور متنوع را شامل می شود و آن اساس نهضت حسینی و مساله فلسطین، شهادت هایی از حقیقت فلسطین، نقش تاریخی ملت عراق در دفاع از مساله فلسطین و گفتمان فکری و فرهنگی در قضیه فلسطین است.

در این کنفرانس همچنین به راه های عملی مقابله با طرح عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در سطح فکری و فرهنگی و مشخص کردن راه های استفاده از مناسبات دینی و مردمی از جمله زیارت اربعین حسینی (ع) برای تقویت همبستگی میان آزادگان جهان و خدمت به مساله فلسطین و دیگر مسائل عادلانه پرداخته خواهد شد.

در این کنفرانس ۲۵۰ شخصیت علمی و فرهنگی از ۶۰ کشور جهان از جمله نوه های گاندی و نلسون ماندلا مشارکت خواهند داشت.

در افتتاحیه این کنفرانس همچنین شیخ "محمد احمد حسین"، مفتی فلسطین و سراسقف "عطاالله حنا" از قدس اشغالی از طریق ویدیو کنفرانس مشارکت خواهند کرد.

"عبدالملک سکریه" یکی از اعضای کمیته برگزاری این کنفرانس تاکید کرده که این اتفاق بی سابقه است و در راستای تاکید بر وحدت مسلمانان و اینکه مساله امام حسین(ع) هم برای شیعه و هم برای اهل سنت حائز اهمیت است و همچنین برای مقابله با دشمن آمریکایی-صهیونیستی که شب و روز برای ایجاد فتنه میان شیعیان و اهل سنت تلاش می کند، برگزار می شود./۹۸۸/

ارسال نظرات