۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۷۱۹۳۸۰
عضو شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران مازندران:

پاسخگویی به شبهات جدید نیازمند بروزرسانی علم در میان حوزویان است

پاسخگویی به شبهات جدید نیازمند بروزرسانی علم در میان حوزویان است
مازندران - عضو شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: اساتید همواره با مطالعه علم خود را به‌روز نماید تا توانایی پاسخ به شبهات جدید را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، محمد شفیق، عضو شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در جمع اساتید مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) آمل به مناسبت آغاز سال تحصیلی با بیان اینکه اساتید حوزه همواره با مطالعه علم خود را به روز کنند، گفت: شرط پاسخگویی به شبهات جدید نیازمند بروز رسانی علم است.

وی با بیان اینکه اساتید حوزه همچنین باید دانش آنها جامعیت داشته باشد، افزود: استاد حوزه بنا بر تاکید روایات هرچه می داند بگوید و از پاسخ به سؤالاتی که جوابش را نمی داند پرهیز کند.

شفیق با بیان اینکه از بهترین راه های مؤثر در یادگیری، ارائه جزوه ای از مبانی کلی درس از سوی استاد است، ادامه داد: اساتید باید از ابتدای سال تحصیلی این مبانی را در اختیار طلاب قرار دهند تا آنها با مباحث اولیه درس آشنا شوند؛ این اقدام، سبب سهولت در یادگیری فرد خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود، مدیریت زمان، کلاس و خلاقیت در نحوه تدریس را عامل ایجاد انگیزه در مخاطب دانست و خاطرنشان کرد: اساتید حوزه می توانند از ابزار روز نظیر جهت ارائه مبانی درسی به طلاب بهره گیرند که این مسأله موجب ایجاد تنوع در تدریس خواهد شد.

عضو شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان اینکه ارائه هر مبحثی، نیاز به یک مقدمه دارد تا نتیجه مطلوب حاصل شود، ادامه داد: اساتید پس از ارائه مقدمه لازم باید وارد بحث اصلی درس و محتوا به همراه مثال شوند و در پایان کلاس، نتیجه گیری و موخره ای از درس ارائه کنند.

شفیق در ادامه به بیان تأثیر لحن صدا و کلام استاد پرداخت و اظهار داشت: امام علی(ع) در کتاب شریف نهج البلاغه بر فصاحت و بلاغت کلام تاکید داشته اند و ضروری است یک استاد برای پیشگیری از خستگی مخاطب، لحن صدای خود را تغییر دهد و تن صدای او آرام و یکنواخت نباشد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات