۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۷۱۹۵۳۰

آغاز تلاش‌های بین‌المللی برای حل بحران سیاسی در عراق

آغاز تلاش‌های بین‌المللی برای حل بحران سیاسی در عراق
ائتلاف انصر از آغاز تلاش‌های بین‌المللی برای حل بحران سیاسی در عراق از طریق گفتگو سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه اطلاع رسانی شفق نیوز به نقل از سخنگوی ائتلاف النصر خبر داد، تلاش‌هایی بین المللی برای حل بحران سیاسی در عراق در حال انجام است و با توجه به اهمیت جریان صدر در صحنه سیاسی عراق و تاثیرگذاری خروج این جریان از روند سیاسی مربوط به تشکیل کابینه، تلاش‌هایی بین المللی برای حل این بحران از طریق گفتگو آغاز خواهد شد.

احمد الوندی، سخنگوی ائتلاف النصر که رهبری آن را حیدر العبادی نخست وزیر اسبق عراق به عهده دارد در این رابطه افزود: راهکار گفتگو همچنان برای حل این بحران مطرح است و گرایش بین المللی هم به سوی ترغیب قدرت‌های سیاسی عراقی برای انجام یک گفتگوی ملی پیش می‌رود.

به گفته این سخنگو: اکثر جریان‌های سیاسی عراق با انجام این گفتگوی سیاسی هستند، این امر به مثابه یک پیام واضح است، در حالی که جو روحانی زیارت اربعین نیز به روند حل بحران و انجام گفتگو بین جریان‌های مختلف سیاسی کمک کرده است.

او خاطر نشان کرد: موضع ائتلاف النصر از همان ابتدا واضح و شفاف بود و با خروج جریان صدر مخالفت کرد، زیرا بر این باور است این کار باعث عدم تشکیل دولت جدید و به تبع آن مشکل آفرینی در تقدیم خدمات به مردم شده است.

انتهای پیام/*

ارسال نظرات