۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۷۱۹۵۳۹
وزیر کشور:

امسال یکی از بهترین، باشکوه ترین و منظم ترین اربعین ها را داشتیم

امسال یکی از بهترین، باشکوه ترین و منظم ترین اربعین ها را داشتیم
وزیر کشور با بیان اینکه سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مردم ایران اسلامی به عتبات عالیات سفر کردند گفت: تاکنون بیش از دومیلیون و ۴۰۰ هزار زائر به وطن برگشتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، احمدی وحیدی اظهار داشت: در حال حاضر تردد در مرزهای کشور روان است و مهلت استفاده از برگ های تردد زائران برای خروج و سفر به اربعین نیز پایان یافته است، البته زائرانی که در سفر عتبات عالیات هستند تا پایان ماه صفر برای بازگشت فرصت دارند.

وی با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای انتقال زائران از مرزها و بازگشت به شهر و دیار خودشان گفت: مدت زمان معطل ماندن زوار در اربعین امسال به 20 دقیقه کاهش یافت و این در حالی است که در سال‌های گذشته برخی مواقع بیش از یک روز معطل حمل و نقل و وسیله برگشت بودند.

وحیدی تصریح کرد: در مرز ایلام نیز با توجه به چهاربانده شدن این مسیر که در راستای اربعین انجام شد دیگر شاهد یک طرفه شدن محورهای ارتباطی و بروز مشکل در تردد نیستیم.

 وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: امسال یکی از بهترین، باشکوه ترین و منظم ترین اربعین ها را داشتیم و در این زمینه نیز دولت عراق همکاری خوبی داشت.

وی بیان کرد: در حمل و نقل و عمومی با بهره گیری از ظرفیت تمام دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح از جمله سپاه، نیروی انتظامی و ارتش و شهرداری ها توانستیم خدمات مناسبی برای جابجایی زائران ارائه دهیم.

وحیدی گفت: تنها در مرز ایلام از یک هزار دستگاه اتوبوس از شهرداری ها استفاده کردیم که این مهم نقش مثبتی در سهولت جابجایی زائران داشت.

وزیر کشور با بیان اینکه سه میلیون و 400 هزار نفر از مردم ایران اسلامی به عتبات عالیات سفر کردند گفت: تاکنون بیش از دومیلیون و 400 هزار زائر به وطن برگشتند.

انتهای پیام/ن

ارسال نظرات