۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱
کد خبر: ۷۱۹۷۲۹
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تشریح کرد؛

گزارشی از برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش اصفهان در سال جدید تحصیلی

گزارشی از برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش اصفهان در سال جدید تحصیلی
اصفهان - ابراهیمی با اشاره به حمایت های دولت سیزدهم از آموزش و پرورش، گفت: آموزش و پرورش بر کل جامعه اثرگذار است و اتفاقات مثبت در آن برای کل جامعه مثبت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه مهرماه امسال مهری با نشاط با حضور دانش آموزان خواهد بود، گفت: رویکرد ما با رسانه‌ها رویکرد خانوادگی است و تا جایی که امکان داشته است با اصحاب رسانه در ارتباط بوده‌ایم و رسانه را فرصتی برای نقد عالمانه و بررسی مشکلات حوزه کاری خود می‌دانیم.

وی در ادامه افزود: امسال بعد از دو سال و چندماه کلاس‌های حضوری مدارس آغاز می‌شود و هیچ سالی مانند امسال نخواهد بود چرا که بعد از بیش از دوسال غیرحضوری بودن کلاس‌ها اکنون کلاس‌های حضوری آغاز شده و اگر مشکلات و کمبودهایی در امکانات و تجهیزات داشته باشیم اکنون بروز و ظهور پیدا خواهد کرد. به همین دلیل مهرماه امسال برنامه ریزی ویژه‌ای کرده‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: با اقدامات جهادی و همراهی نیروهای خدوم آموزش و پرورش تلاش شده که تا حد ممکن اشکالات موجود کاهش پیدا کند، سازماندهی بیش از ۹۸ درصدی انجام شده و ثبت نام دانش آموزان نیز بیش از ۹۸ درصد انجام شده است. تجهیزات خوبی از سیستم دولتی و همچنین با کمک خیرین به مدارس اهدا شده است و امروز یک هزار و یکصد کیف آموزشی برای دانش آموزان با اولویت مدارس مناطق محروم انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: بیش از یک سوم دانش آموزان ما در پایگاه‌های اوقات فراغت ما در تابستان استفاده کرده‌اند، تلاش شده است به ورزش و نشاط دانش آموزان توجه ویژه داشته باشیم. باید تلاش کنیم با کمک خیرین و دولت مشکلات موجود را برطرف کنیم، ده سال بود سرانه برای مدارس واریز نمی‌شد و امسال چندبار برای مدارس سرانه واریز شده است، قرار است ۵ میلیون دانش آموز تحت پوشش طرح تغذیه رایگان قرار بگیرند که بخشی از آن مربوط به استان اصفهان خواهد بود.

ابراهیمی با اشاره به حضور حدود ۵۴۰ نفر از دانش آموزان جشنواره ملی نوجوان خوارزمی در اصفهان، اظهار کرد: دانش آموزان طرح خوارزمی در نهایت مرتبط با صنایع خواهند شد و اکنون تعدادی از طرح‌های دانش آموزان با صنعت ارتباط برقرار کرده و این ابزار پژوهش، بودجه پژوهش و ارتباط بین پژوهش و صنعت از دستاوردهای کشور و شاخصه‌های کشورهای توسعه یافته محسوب می‌شود.

وی ارتباط تنگاتنگ آموزش و پرورش و خانواده‌ها را عاملی مؤثری برای بهبود شرایط جامعه دانست و تصریح کرد: آموزش و پرورش بر کل جامعه اثرگذار است و اگر اتفاق مثبتی برای آموزش و پرورش رخ بدهد برای کل جامعه مثبت خواهد بود، توجه مسؤولان به آموزش و پرورش توجه به کل جامعه خواهد بود و هرکسی به آموزش و پرورش کمک کند به جامعه کمک کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، با بیان اینکه کسانی که موفق به ثبت نام نشده‌اند کمتر از یک درصد دانش آموزان هستند، عنوان کرد: برخی از این تعداد اتباع هستند و برخی کسانی هستند که هیچ رشته‌ای را در مقطع نهم کسب نکرده‌اند. در زمینه توزیع کتب و برنامه ریزی‌ها جلوتر از برنامه‌ها هستیم و هماهنگی ها و برنامه ریزی‌ها به خوبی انجام شده است. هیچ مانعی برای ثبت نام دانش آموزان نباید وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی کافی برای مدارس در استان اصفهان وجود دارد، گفت: دانشگاه فرهنگیان یکی از مهمترین دانشگاه‌های کل کشور است و دولت توجه ویژه‌ای به این دانشگاه‌ها دارد، چرا که از طریق دانشگاه فرهنگیان مشکلات حوزه تأمین معلم برطرف خواهد شد. دغدغه نیروی انسانی آموزش و پرورش را باید در چندین سال قبل جستجو کرد، سال ۹۱ دانشگاه فرهنگیان تأسیس شد اما تفکری که قائل به تربیت معلم نبود باعث شد پذیرفته شدگان این دانشگاه وارد عرصه معلمی در آموزش و پرورش نشوند.

ابراهیمی تأمین بودجه برای پروژه های نیمه تمام را از مهمترین مطالبات آموزش و پرورش استان اصفهان از رییس جمهور عنوان کرد و افزود: عموم پروژه های نیمه تمام ما خیر ساز هستند و بخش بودجه‌های دولتی آن منتظر تزریق بودجه برای اتمام پروژه است و با اتمام این پروژه ها مشکلاتی نظیر وجود 86 مدرسه دو نوبته برطرف خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: در دوران کرونا دشواری شغل معلمی و نداشتن جایگزین برای معلمان به خوبی مشخص شد.

ورود 200 سرباز طلبه به آموزش و پرورش اصفهان

در ادامه این نشست مهدی نم‌نبات معاون پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اقامه نماز از روز دوم مهرماه آغاز می‌شود و ساماندهی امامان جماعت نیز انجام شده است. در حوزه فعالیت‌های قرآنی، استان اصفهان رتبه اول مسابقات قرآن فرهنگیان را کسب کرده که برای اولین سال این رتبه کسب می‌شود و در بخش مسابقات قرآنی دانش‌آموزی، رتبه سوم کسب شده است.

وی با اشاره به برگزاری طرح سنگر برای حجاب و عفاف ویژه کادر اجرایی مدارس، افزود: دو هزار پایگاه تابستانی برای تابستان امسال برپا شد و ۳۷۲ هزار دانش‌آموز از فعالیت‌های اوقات فراغت در حوزه‌های مختلف استفاده کردند. اصفهان رتبه اول نوجوان سالم و یاریگران را در حوزه پیشگیری از اعتیاد کسب کرد و براساس نقشه خطرپذیری، اولین نقشه آسیب‌پذیری استان با چهار آسیب طراحی شد.

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه طرح همدم و طرح شهید شاه‌مرادی برای موارد پیشگیری در مناطق پرخطر برگزار شد، ادامه داد: چهار تشکل دانش‌آموزی فعالیت‌های خوبی دارند و طی سال جاری ۲۰۰ نفر سرباز طلبه به آموزش و پرورش به عنوان مشاور مذهبی وارد می‌شوند. در حوزه آموزش مدیران مدارس، طرح اتقان برای آموزش قرآن به معلمان ابتدایی نیز برگزار خواهد شد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات