۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۷۱۳۱۱۷
نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد؛

لزوم ریشه یابی علل و عوامل طلاق در جامعه

لزوم ریشه یابی علل و عوامل طلاق در جامعه
اصفهان - حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر لزوم ریشه یابی علل و عوامل طلاق در جامعه تأکید کرد و گفت: این کار به کاهش آمار طلاق کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز در دیدار قضات، اعضای شورای حل اختلاف دادستان و رئیس دادگستری کاشان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ از یاران انقلاب و امام و تبریک هفته قوه قضائیه، گفت: قضات دادگستری در انجام امور باید شرح صدر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه قضات دادگستری وقت مشخصی را برای خانواده خود اختصاص دهند، افزود: برای همسر و فرزندان باید یک وقت مشخصی را اختصاص داد و حداقل یک وعده غذا را با خانواده صرف کرد، چرا که خداوند دوست دارد مرد خانواده در کنار خانواده غذا را صرف کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر تبیین عدالت و گناه در جامعه از سوی ائمه جمعه و جماعات و معلمان تأکید کرد و اظهار داشت: بزرگی گناه حتی گناهان کوچک در جامعه باید تبیین شود.

وی به لزوم تقویت ریشه‌ای ایمان اشاره کرد و ابراز داشت: آموزش و پرورش و دانشگاه همزمان با درس، برای تقویت ایمان دانش آموزان و دانشجویان اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه زندان برای محکومین باید تبدیل به دانشگاه شود، افزود: تبیین عدالت و گناه در بازدارندگی مجرمان از جرم تأثیرگذار است.

وی به لزوم ریشه یابی عوامل طلاق و نابودی این عوامل در جامعه اشاره کرد و افزود: طرح ریشه یابی طلاق و نابودی ریشه‌های آن از سوی یک طلبه در شاهین شهر سبب کاهش ۳۷ درصدی طلاق در این شهرستان شد.

روح الله دهقانی دادستان کاشان نیز گفت: قوه قضائه مقتدر، سبب امنیت در جامعه است و احساس امنیت در جامعه در گروه اقتدار قوه قضائیه است.

وی افزود: قضات امروز در امر قضاوت و ایجاد عدالت با روحیه بسیجی درمیدان قضاوت حضور دارند و حتی خارج از وقت اداری نیز به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند.

دادستان کاشان با اشاره به فعالیت چهار شعبه دادگاه تجدید نظر در شهرستان کاشان، یادآور شد: ماهیانه به بیش از ۲۰۰ پرونده رسیدگی می‌شود.

به گفته وی سال گذشته به ۱۳۴ هزار پرونده رسیدگی شده است که این میزان پرونده برای شهرستان کاشان رقم بالایی است.

دهقانی هفته قوه قضائیه را هفته تجلیل از خدمات این قشر دانست و افزود: قضات دادگستری در طول سال با وجود اضافه کاری ریالی بابت آن دریافت نمی‌کنند و در حالی که گره‌های زیادی را باز می‌کنند، اما آنگونه که شایسته است از آن‌ها تجلیل نمی‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات