۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۷۲۰۲۱۷

هشدار حزب الله درباره دخالت سفارتخانه‌ها در انتخابات لبنان

هشدار حزب الله درباره دخالت سفارتخانه‌ها در انتخابات لبنان
شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت: دخالت‌های برخی سفارتخانه‌های خارجی در انتخابات ریاست جمهوری لبنان، لبنانی‌ها را از توافق دور می‌کند.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله لبنان درباره دخالت سفارتخانه‌های خارجی در لبنان در انتخاب ریاست جمهوری این کشور هشدار داد.

شیخ نبیل قاووق گفت: اگر مقاومت نبود قطعا رژیم صهیونیستی و حامیانش نفت و گاز را استخراج کرده بودند و منتظر هیچ کسی نمی‌ماندند.

وی افزود: هیچ کسی به لبنان یا حق لبنان و منابع و ثروت‌های لبنان اهمیتی نمی‌داد و، اما از زمانی که معادله مقاومت به میان آمد موضع و جایگاه طرف مذاکره کننده لبنانی تقویت شد و لبنان در مسیر کسب یک پیروزی جدید قرار گرفت.

شیخ قاووق اظهار داشت: بحران در لبنان در حال بدتر شدن است و فروپاشی کشور روند سریعی به خود گرفته است. برخی طرف‌ها و گروه‌های لبنانی و طرف‌های خارج از لبنان وجود دارند که نمی‌خواهند اوضاع کشور ما بهبود یابد و شرایط خوب شود. نمی‌خواهند لبنان از بحران کنونی خارج شود بلکه می‌خواهند از وضع موجود و درد و رنج مردم لبنان بهره برداری کنند و برای محقق شدن اهداف سیاسی شان برای بدتر شدن اوضاع نیز تلاش می‌کنند.

این عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تاکید کرد: اولویت حزب الله تلاش مجدانه برای دستیابی به راه حل‌ها و راهکار‌های ملموس و واقعی است که از درد و رنج و مشکلات معیشتی، مالی و اقتصادی لبنانی‌ها می‌کاهد و امیدواریم در چند روز آینده لبنان صحنه یک سلسله گشایش‌هایی در زمینه تصویب بودجه، تشکیل دولت، ترسیم مرز‌های آبی و تامین چندین ساعت برق مورد نیاز باشد.

شیخ نبیل قاووق تصریح کرد: تشکیل دولت جدید با اختیارات کامل و قدرت کافی یک ضرورت است و بدون تشکیل چنین دولتی نمی‌توان مشکلات را حل کرد و به اذن خداوند ما ظرف چند روز آینده شاهد تشکیل چنین دولتی خواهیم بود و این امر فضای مثبتی در کشور ایجاد و گام‌های آینده را برای خروج از بحران کنونی تقویت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: آرزو و اهداف کسانی که ادعای صداقت و برادری با لبنان می‌کنند، تحریک علیه مقاومت است و هدفشان کمک به دولت و کشور لبنان نیست. اینان امروز به طور علنی و آشکار و در مقابل دوربین و با مصاحبه‌های مختلف در انتخابات ریاست جمهوری دخالت می‌کنند و همین برای نقض حاکمیت و کرامت ملی لبنان کافیست و دخالت‌های برخی سفارتخانه‌های خارجی در انتخابات ریاست جمهوری لبنان، یک هشدار شومی برای لبنان است؛ زیرا لبنانی‌ها را از توافق دور می‌کند و انتخابات ریاست جمهوری بیش از پیش پیچیده می‌شود.

این عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان در پایان گفت: ما به اذن خدا در مسیر تصویب بودجه، تشکیل دولت و تقویت و تثبیت و استخراج ثروت‌های نفتی و گازی لبنان گام نهاده ایم و از واردات سوخت از ایران به خاطر پایان دادن به تاریکی‌ها در لبنان استقبال می‌کنیم و ایران نشان داده است که یک کشور دوست واقعی برای لبنان است.

ارسال نظرات