۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۷۲۰۲۷۸
در مسجد جامع رستمکلا برگزار شد؛

یادواره بیش از یکصد شهید روحانی و بزرگداشت علامه ایازی

یادواره بیش از یکصد شهید روحانی و بزرگداشت علامه ایازی
مازندران - یادواره بیش از یکصد شهید روحانی مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا و بزرگداشت علامه ایازی و دو فرزند بزرگوارشان در مسجد جامع رستمکلا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، یادواره بیش از یکصد شهید روحانی مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا و بزرگداشت علامه ایازی و دو فرزند بزرگوارشان در مسجد جامع رستمکلا برگزار شد.

حجت الاسلام شرف الدین نظری، استاد حوزه علمیه در این مراسم با اشاره به اینکه در جهان شریعت و طبیعت، نقش پيامبران الهی و و ائمه معصومین(ع) اساسی است، گفت: علامه ایازی(ره) با هدف انتقال شریعت و دین به جامعه حوزه علمیه را بنا نهاد.

حجت الاسلام نظری افزود: نقش امامت در جامعه اسلامی فراوان است و ما شیعیان بر این اعتقادیم که پیامبر از جانب خدا است و امام هم باید از جانب خدا باشد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات جامعه اسلامی از روزی شروع شد که مردم کلام پیامبر را کنار گذاشته و در مقابل راه مستقیم غدیر و ولایت علی، راه دیگری برگزیدند و انحراف شکل گرفت، گفت: برای رسیدن به سعادت راه همان است که‌پیامبر گرامی اسلام تبیین کردند.

فرزند آیت الله نظری خادم الشریعه(ره) در ادامه سخنان خود افزود: تکلیف امت اسلامی در زمان غیبت ارتباط با نواب و فقیه است کسی که فقیه عادل و جامع الشرایط باشد و زمام امور را در دست داشته و از مسیر دین خارج نشود.

حجت الاسلام نظری در ادامه سخنان خود یکی از ویژگی های روحانیت را زمان شناسی عنوان کرد و گفت: علامه ایازی دارای پیشینه علمی و عملی است.

وی با بیان اینکه علامه ایازی با زمان شناسی حوزه علمیه جعفریه رستمکلا را احداث و طلاب پرورش دادند تا مشعل هدایت در منطقه و کشور و جهان باشند، بیان داشت: آثار علامه ایازی فراوان است و باید در آن تدبر کرد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره با اشاره به اینکه پرورش طلاب حوزه به معنای نقش آفرینی در امتداد هدایت روحانیت است، ادامه داد: مردم شریعت و دین را از طلاب به عنوان کارشناسان دین می آموزند و اگر در مکتب اساتید نباشند، نمی توانند دین را منتقل کنند.

استاد حوزه با بیان اینکه علامه ایازی در ناطقه درخشید و چهل سال چله نشینی کرد و امروز علما و طلاب بسیاری از جمله برکات این منطقه هستند، گفت: طلاب در حال تحصیل حوزه باید بدانند که رمز موفقیت علامه ایازی، دو بال توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع) بود که موجب اوج ایشان شد و امروز باید الگوی زندگی ما باشد.

حجت الاسلام نظری با تأکید بر اینکه برای رسیدن به تعالی باید به خدا توکل کنیم که اگر به خدا توکل کنیم خدا کافی است، تصریح کرد: آیت الله ایازی(ره) مدیر و مدبر بود و در شرایط طاغوت که دین و دیانتی این چنین نبود؛ حوزه علمیه را در ۶۰ سال گذشته بنا نهاد و این بیانگر مدیر و مدبر بودن علامه است.

وی با بیان اینکه علامه ایازی ریزش ها را تبدیل به رویش کردند و با توسل و توکل به این جایگاه رسیدند و با فکر، تدبیر، مدیریت، توکل و توسل در اوج قرار گرفت،گفت: امروز وظیفه ما برای حفظ دین و سعادتمندی، حرکت در مسیر علما و فقها است؛ به شبهات نباید توجه کنیم و باید در مسیری قرار گیریم که رضایت امام زمان(عج) در آن است.

وی با بیان اینکه امروز شبهات فراوانی علیه دین است و یکی از وظایف روحانیت رصد شبهات و پاسخ به آن است، گفت: باید شبهات را برای جوانان تبیین کنیم تا راه سعادت و حقیقت را پیدا کنند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات